החרדי החשוד בביצוע עבירות מין בילדות ישב בכלא בארה"ב על מעשים דומים

באתר הרשמי של מדינת ניו יורק מוגדר סימון בניסטי בן ה-48 "עבריין מין אלים". הוא הורשע שם בביצוע עבירות מין קשות בילדות בנות 8 ו-10, אולם בקהילתו בישראל התעלמו והניחו לו לעבוד עם ילדים. "נהג לנצל מצב בו אין השגחה של אנשים מבוגרים", סיפר האחראי על החקירה

סימון בניסטי, החשוד בביצוע עבירות מין בילדות חרדיות
סימון בניסטי, החשוד בביצוע עבירות מין בילדות חרדיות | צילום: חדשות 10

(1:36 דקות)

סימון בניסטי, חרדי בן 48 מירושלים שהודה בחקירתו בביצוע עבירות מין קשות בעשר ילדות, ישב בעבר בכלא האמריקני בגין עבירות מין בילדות בנות שמונה ועשר. באתר הרשמי של מדינת ניו יורק בניסטי מוגדר "עבריין מין אלים".

גם הקהילה החרדית בניו יורק לא התעלמה מהמעשים. בבלוג של הקהילה פורסמו שמו ותמונתו של החשוד, אבל בישראל הניחו לו לעבוד עם ילדים. עם זאת, המשטרה חושדת כי ראשי הקהילה בה חי בארץ שמעו על התלונות נגדו ושלחו אותו לקבל טיפול תרופתי.

"החשוד נהג לנצל מצב בו אין השגחה של אנשים מבוגרים ולבצע עבירות מין שונות בקטינות", סיפר פקד דודי כץ, האחראי על החקירה. "עלה מכמה מקומות שונים  שמעשיו היו מוכרים והוא טופל על ידי גורמים בתוך הקהילה החרדית, לרבות טיפול תרופתי".

כל המקרים בהם הודה בניסטי בחקירתו בוצעו לפני שהחל לקבל את הטיפול. מהמשטרה נמסר כי בכירים בקהילה צפויים להיחקר באזהרה בפרשה.

"זו פרשה שצריך לחקור אותה ואנחנו מתכוונים לאפשר למשטרה לחקור אותה", אמר עו"ד זכריה שנקלובסקי, סניגורו של בניסטי. בית משפט השלום בירושלים האריך היום את מעצרו של החשוד בששה ימים.