ביום שני ב"המקור": מפגש בקפריסין עם עדת המפתח בתיק ליברמן

"גרסתה הראשונה הייתה המדוייקת ביותר", אמר פרקליט המדינה לשעבר לדור. אז מדוע היועמ"ש לשעבר ויינשטיין רצה חיקור דין נוסף? • מפגש ראשון עם העדה שהפילה את התיק

ליברמן מודיע על התפטרותו
ליברמן מודיע על התפטרותו | צילום: רויטרס

מערכת הבחירות הקרובה תהיה מערכת הישרדות אמיתית לאביגדור ליברמן - הפוליטיקאי היחיד בישראל שהצליח לנצח ארבעה תקיים פליליים חזקים. מערכת "המקור" תשדר תחקיר עתיר גילויים על התיקים האלו ובמסגרתו גם מפגש ראשון בקפריסין עם עדת המפתח בתיק הגדול מכולם.

"מה שעדת המפתח, דניאלה מורצי, אמרה בגרסה הראשונה זאת העדות הבתולית, הנכונה, והמדוייקת של אישה כל כך מנוסה שמופקדת בקפריסין על כל המארג הזה", אמר פרקליט המדינה לשעבר משה לדור ותהה "היא קיבלה הנחיה מפורשת - מכאן ואילך את לא מזכירה את השם ליברמן. למה?"

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה ויינשטיין, נשאל על ידי מערכת המקור מדוע התעקש, לפי הנטען, לבצע חיקור דין נוסף בקפריסין אצל דניאלה מורצי - כשבשלב הזה המסקנות היו שפעולה כזאת יכולה רק להפיל את התיק. לשאלה זו ענה כי "כל זה כתוב בהחלטה שלי, אני חושב. האמת הצרופה היא שאלמלא הנסיעה הזאת אז התיק היה נסגר. הנסיעה הייתה למטרה הפוכה - להציל את התיק, כי יש אפשרות להציל אותו, ולא ההיפך".