המשפחה נמחקה: ההורים כפיר ושירה ובתם גאיה נהרגו בתאונה

מותם של השניים בני ה-28, שנישאו רק לפני שנה, ושל בתם בת החצי שנה, נקבע במקום, לאחר שאוטובוס התנגש ברכבם בדרום. ביישובם קצרין ספדו: "אסון גדול ותדהמה, אבל כבד"

כפיר, שירה ובתם גאיה שנהרגו בתאונת הדרכים בסמוך לצומת נאות הכיכר
כפיר, שירה ובתם גאיה שנהרגו בתאונת הדרכים בסמוך לצומת נאות הכיכר | צילום: חדשות עשר

בני הזוג כפיר ושירה אביטן ובתם התינוקת גאיה הם שלושת ההרוגים בתאונה הקטלנית שאירעה היום (חמישי) בין אוטובוס לרכב פרטי בסמוך לצומת נאות הכיכר שבים המלח. שני ההורים בני ה-28, ובתם הקטנה בת החצי שנה, התגוררו בקצרין שברמת הגולן, ונסעו בכביש 90 בסמוך לים המלח עת התנגשו באוטובוס, ש-14 מנוסעיו נפצעו קל. הלוויתם תיערך מחר בשעה 13:00.

כפיר ושירה התחתנו רק לפני שנה, והתגוררו בעיר הצפונית שבה מתגוררת משפחתה של שירה, שמשרתת בצבא כאשת קבע. "קהילת קצרין אבלה על מותם בטרם עת של כפיר, שירה וגאיה ז"ל בתאונה המחרידה ומשתתפת בצערה העמוק של משפחת שני עם מותם של יקיריהם", נמסר ממועצת קצרין.

זירת התאונה בין רכב פרטי לאוטובוס בכביש 90 סמוך לצומת נאות הכיכר
זירת התאונה בין רכב פרטי לאוטובוס בכביש 90 סמוך לצומת נאות הכיכר | צילום: דוברות מד"א

ראש מועצת קצרין, דימיטרי אפרצב, אמר: "אסון גדול ותדהמה פקדה את קצרין ומשפחת שני. משפחה מאוד ותיקה ומכובדת בקצרין, זו סיטואציה שקשה גם לי, אנחנו באבל כבד. הם התחתנו וחזרו לקצרין לבנות כאן בית, שירה סיימה את השירות שלה בלשכת גיוס בטבריה, וכל החיים היו לפניה. אבל כבד מאוד לקהילת קצרין".

דודתו של כפיר, ליזי, שאיבדה לפני כעשר שנים את בתה לידור זאב בתאונת דרכים בחיפה, ספדה: "היום משפחה שלמה, מלח הארץ, נמחקה מעל פני האדמה. כפיר היה נשמה, מלח הארץ ". "זה לא יאומן. אני ראיתי את המכונית הרוסה בדיווחי המבזקים ולא העליתי על דעתי שהמשפחה שלנו תיכנס בפעם השנייה למשפחות השכול של תאונות הדרכים", הוסיפה ליזי. "מדובר באסון שאני לא יודעת איך להכיל אותו. זה פשוט הזוי. אני לא מאמינה שהם אינם".

"הורג בתי קיבל בבית המשפט העליון חמש שנים וחצי, היום הוא ממשיך לנהוג בפסילה לפי הדיווחים שאני מקבלת. המשטרה הודיעה לי שאין לה תקציב כדי לתפוס אותו עושה את זה", אמרה דודתו של כפיר. "אני קוראת למפכ"ל המשטרה לעשות מעשה בנוגע לקטל בכבישים. יש לנו למעלה מ-400 הרוגים בשנה. יש לנו עשרות אלפי משחות שצריכות לסעוד את הנכים לנצח. די לקטל בכבישים".

בתוך כך, בוחן התאונות הראשי של אגד סתר את טענת הנהג לתקלה במערכת ההיגוי ואמר ש"הסיכוי לכך אפסי". לדבריו, בתמונות ניתן לראות בבירור כי היה פיצוץ בצמיג. בחברה טוענים כי מדובר באוטובוס משנת 2017, שעבר טיפול שגרתי לפני שלושה ימים. בשל כך, ייתכן כי הפיצוץ בצמיג נגרם כתוצאה מפגיעה של חפץ כלשהו בכביש.

כזכור, נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה אמר בחקירתו כי הגורם לתאונה הוא מתקלה. הנהג שייך לחברת "אגד הסעים", חברת בת של "אגד". דובר "אגד", רון רטנר, מסר בתגובה כי "על פי המראה של האוטובוס, הגלגל השמאלי הקדמי שלו התפוצץ בנסיבות שטרם הובררו וזאת כנראה הסיבה לסטייתו ולגרימת התאונה הקשה הזו".

זירת התאונה בין רכב פרטי לאוטובוס בכביש 90 סמוך לצומת נאות הכיכר
זירת התאונה בין רכב פרטי לאוטובוס בכביש 90 סמוך לצומת נאות הכיכר | צילום: דן בונבידה

עוד נמסר מ"אגד" כי "מדובר בתאונה קשה ומצערת שבה היה מעורב אוטובוס ונהג של קבלן משנה של "אגד היסעים", ולא מדובר באוטובוס של אגד או בקו של אגד. הנהג מסיע באופן קבוע את העובדים של בתי המלון בים המלח מדימונה". בחברה אמרו כי "אגד תמתין לתוצאות בדיקת בוחני התאונה של המשטרה בקשר לנסיבות התאונה הקשה".

נוסף על שלושת ההרוגים, 14 מנוסעי האוטובוס נפצעו קל מחבלות ומחרדה, טופלו במקום ופונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. בעקבות התאונה כביש 90 נחסם לתנועה באופן זמני מצומת הערבה לצומת שפך זוהר בשני הכיוונים. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות התאונה. נבדק חשד שתקר באחד מגלגלי האוטובוס הוביל לסטייה מהנתיב והתנגשות עם הרכב הפרטי.

דן בונבידה, שנסע על האוטובוס בעת התאונה, סיפר: "נסענו בדרך למלונות, לא ברור מה קרה. פתאום הרגשנו סוג של חבטה. האוטובוס התנדנד, כשירדנו הסתבר שהרככב עף מעבר לשולי הכביש". בונבידה הוסיף כי "כשירדנו למטה ראינו רכב מחוץ, פגוע ברמות מאוד קשות, השוטרים הגיעו במהירות והבינו שמדובר באירוע מאוד קשה. הבנתי שהייתה בו תינוקת".

חובש רפואת חירום במד"א, מאור לאב, שנכח בזירת התאונה, סיפר: "כשהגענו למקום, המראה היה מזעזע. ראינו אוטובוס עומד בצד הדרך כשהנוסעים עומדים לצידו. בסמוך, בתעלה בצד הדרך ראינו רכב פרטי הפוך, מרוסק ומעוך לחלוטין. מחוץ לרכב שכבה תינוקת במצב אנוש, שני חובשים מד"א שחלפו במקום החלו לבצע בה פעולות החייאה".

לאב הוסיף כי "מחוץ לרכב שכבה צעירה בשנות ה-20 לחייה ובתוך הרכב בכיסא הנהג נלכד גבר בשנות ה-30 לחייו, כשהוא עם פגיעה רב מערכתית. הגבר והאישה היו ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם. תינוקת כבת שנה הועבר לניידת טיפול נמרץ ולאחר מאמצי החייאה נאלצנו לקבוע את מותה".