זיהום בנחלי הצפון: נחל אל על ברמת הגולן נסגר למטיילים

בצל בהלת העכברת באזור, רשות הטבע והגנים הודיעה על סגירתו של הנחל לאחר שדגימת מימיו העלתה תוצאות לא תקינות. נחל זוויתן נפתח מחדש למטיילים, הודות להזרמת מים נקיים

שלט אזהרה של רשות הטבע והגנים בעקבות התפרצות העכברת בנחלים (חדשות עשר)
שלט אזהרה של רשות הטבע והגנים בעקבות התפרצות העכברת בנחלים (חדשות עשר) | צילום: חדשות 10

נחל אל על ברמת הגולן נסגר היום (שני) לכניסת מטיילים עד להודעה חדשה בהנחיית משרד הבריאות, בעקבות תוצאות דיגום מים לא תקינות, כך נמסר מרשות הטבע והגנים. ממשרד הבריאות הובהר כי נמצאה חריגה של חיידקי קולי צואתי, וכי אין קשר להתפרצות מחלת הלפטוספירוזיס, "עכברת", באזור.

אתמול נפתח מחדש נחל הזוויתן, מקור המים הראשון שנפתח מאז התפרצות העכברת, שהיוותה מכה קשה עבור אתרי הטיולים בגליל ובגולן. כמה מהנחלים הפופולריים בארץ, בהם בריכת המשושים, פארק הירדן והמג'רסה, נסגרו לכניסת מטיילים דווקא בשיא עונת התיירות, ונותרו סגורים לפי שעה.

מחלת העכברת מועברת לבני אדם באמצעות הפרשות של בעלי חיים למקורות מים, ומסוכנת במיוחד באזורים בהם ישנם מקורות מים עומדים. בשבוע שעבר הוחלט על מבצע להזרמת מים מאסיבית לנחלי הגולן, במטרה להגביר את קצב זרימתם ולהפחית את ריכוז המזהמים בהם. למרות רצף השנים השחונות שהשפיע לרעה על משק המים, רשות הטבע והגנים, רשות המים ומקורות החלו בהזרמתם של כ-70 קוב מים מדי שעה למספר מקורות מים נפרדים - נחל זוויתן, בריכת המשושים, ושפך דליות - המג'רסה.

עד כה, 462 בני אדם הגיעו עם חשד למחלת העכברת לבתי החולים, מתוכם 42 אובחנו כחולים במחלה והחלו טיפול רפואי.