הנשיא ריבלין החליט להקל בעונשו של יונתן היילו, שהורשע בהריגת האדם שאנס אותו

יונתן היילו הורשע ברצח של ירון איילין ובהמשך ביהמ"ש שינה את האישום להריגה וקבע את עונשו ל-12 שנות מאסר. בהחלטת הנשיא נכתב: "נוכח תהליך השיקום שעבר היילו ובהתחשב בנסיבות המיוחדות, הוחלט להמליץ להמיר חלק מהמאסר בפועל למאסר על תנאי". באופן זה, יוכל היילו לעמוד בפני ועדת השחרורים הקרובה

יונתן היילו שזוכה מרצח כיוון שנאנס
יונתן היילו שזוכה מרצח כיוון שנאנס | צילום: חדשות 10

נשיא המדינה, ראובן ריבליו, הצהיר היום (ראשון) את החלטתו להקל בעונשו של יונתן היילו, שהורשע בהריגה של האדם שאנס אותו.

היילו הורשע תחילה בשנת 2010 ברצח של ירון איילין, האדם שאנס אותו, ובשנת 2013 ביהמ"ש שינה את האישום להריגה וקבע את עונשו של היילו ל-12 שנות מאסר.

>> כתבות נוספות בנושא:

יונתן היילו הגיש בקשת חנינה לנשיא ריבלין

יונתן היילו לחדשות 10: "אני חי את מה שקרה לי בכל יום, גם בחלומות"

65 חברי כנסת פנו לנשיא לחון את יונתן היילו: "מדובר בסיפור טראגי"

בהחלטת הנשיא נכתב כי: "נוכח תהליך השיקום שעבר היילו ובהתחשב בנסיבות הקשות והמיוחדות, כמי שהיה קורבן למעשים קשים טרם ביצוע המעשה על ידו, הוחלט להמליץ להמיר חלק מהמאסר בפועל למאסר על תנאי".

למעשה, ריבלין מאמץ את המלצה של שרת המשפטים, איילת שקד בעניין זה. לאור ההקלה בעונש, שיעמיד את עונש המאסר בפועל על עשר שנים ושמונה חודשים, יוכל היילו לעמוד בפני ועדת השחרורים הקרובה.

גם בשנה שעברה היילו הגיש בקשת הקלה בעונש מהנשיא ריבלין, אך זו נדחתה. בהחלטה מהיום התייחס הנשיא לבקשה הקודמת: "לפני כשנה נמסר להיילו כי במידה ותוגש על ידו בקשת חנינה נוספת בחלוף פרק זמן משמעותי, יהיה מקום לשקול שוב את הבקשה, תוך התחשבות בתהליך השיקום שעבר במהלך תקופת המאסר".

ח״כ יואל חסון (המחנה הציוני) הגיב להחלטה: "אני מברך את נשיא המדינה על החלטתו להקל על העונש. יונתן נקלע לנסיבות טרגיות במיוחד, שבמסגרתן מצד אחד שילם את חובו לחברה וישב מספר שנים בכלא, ומצד שני כעת הגיע הזמן שיצא לחופשי וישקם את חייו".