"אין להם הרבה מה לעשות נגד טלגראס": מנהל קבוצת סוחרי קנאביס בטלגרם – נגד המשטרה

עמוס סילבר מנהל את "טלגראס", הפלטפורמה המוצפנת לסחר בקנאביס. הוא טוען שהמשטרה מרכזת מאמצי מודיעין נגד הקבוצה אבל מפגין ביטחון ברצון של סוחרים להצטרף: "הם רואים שכל יום מוסיפים עשרות". בסופ"ש: צעירים עוכבו בחשד לעישון במהלך פסטיבל אינדינגב

עמוס סילבר, מנהל קבוצת טלגראס לסחר בקנאביס בטלגרם

"טלגרס" מהווה כיום פלטפורמה לסחר חופשי בקנאביס, תחת אפליקציית המסרים המוצפנת טלגרם. מנהל הקבוצה והאחראי על צירוף צרכנים וסוחרים, עמוס סילבר, נמצא בארצות הברית. בריאיון שהעניק אתמול (ראשון) ל"הצינור עם טל ברמן" הוא מבהיר שאיננו בלחץ גם לאחר שנעצר סוחר מהקבוצה בניהולו: "יחסית לכמות שיש זה כלום, אבל עצרו כמה עשרות סוחרים. כל יום עוצרים סוחרים; בטלגרס אחוז המעצרים נמוך משמעותית".

סילבר מספר שאינו "רודף" אחרי סוחרי קנאביס - אלא שהם מנסים להגיע אליו מיומתם. "אני לא אומר לסוחרים בואו תעבדו אצלנו בקבוצה, להיפך. הם מתחננים אלי: 'אני רוצה לעבוד אצלך בקבוצה'", הוא מספר. "השוט הכי גדול שיש לי, האיום הכי גדול שיש לי כלפי סוחר זה 'אני אוציא אותך מהקבוצה'. הם רוצים לעבוד, הם כבר לא פוחדים מהמשטרה".

 

לכתבות נוספות בחדשות 10 >>

חשד: עשרות אלפי ביצים שמכילות סלמונלה שווקו לצרכנים

תמה השביתה במכללות הציבוריות: סוכם המתווה על תנאי העסקת הסגל הבכיר

בג"ץ: להרוס 15 בתים במאחז נתיב האבות - שחלקם נבנה על קרקע פלסטינית

על הפחד מהמשטרה וממעצרים הוא אומר: "הם רואים בעיניים שלהם שכל יום אנחנו מוסיפים עשרות סוחרים חדשים ופעם בשבוע נעצר סוחר. זה אומר שהוא לא שמר על הזהירות מספיק". על השאלה האם המשטרה מרכזת מאמצי מודיעין סביב הקבוצה שלו, סילבר משיב בחיוב: "היא עשתה את זה וממשיכה לעשות את זה. אני לא אגיד אין לה שום דרך... אבל בפשטות, אין להם הרבה מה לעשות נגד הטלגרם. הכוח הוא של ההצפנה של הטלגרם ביחד עם כמות הסוחרים והמשתמשים". סילבר טוען שבימים הקרובים תחצה הקבוצה את רף 100 אלף החברים בה.

"אני לא מוטרד בכלל, יש פה יער", הוא מסכם. "גם אם המשטרה תצליח לשים את ידה על כל רשימת המשתתפים בטלגראס מההתחלה ועד הסוף, אין לה מה לעשות עם המידע הזה. זה פשוט חסר טעם".

תיעוד סוחר סמים בטלגראס
תיעוד סוחר סמים בטלגראס | צילום: חדשות 10

הריאיון הזה אולי מסכן את סילבר, למרות שהוא יושב בארצות הברית, בשל היחסים הטובים בין משטרת ישראל לבין הרשויות האמריקניות. אבל אכן, סילבר צודק - יש פער בין יכולת הרשויות לאכוף לבין יכולת ההצפנה.

בינתיים, בסוף השבוע נערך פסטיבל אינדינגב, שם עוכבו עשרות צעירים בחשד לעישון. כיצד זה לא סותר את מדיניות אי-ההפללה? המדיניות לא ממש עובדת בשטח, ונראה שיישומה ייקח עוד זמן. כאשר המשטרה רוצה לשים יד על מי שעומד מאחורי ההפצה, לפעמים היא בוחרת לחקור משתמשים, לקחת את הטלפונים ולהסתכל בהודעות בניסיון להגיע למי שבראש הפירמידה.