צה"ל אסר על קיום שיעורי תורה שנערכו מחוץ לעיר הבה"דים

ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה בצה”ל הורה להפסיק שיעור תורה שבועי שניתן לחיילים בחניית קריית הדרכה שבנגב. הרב המארגן את השיעורים: "הפעילות מתואמת". דובר צה"ל: "אין כוונה לאפשר העברת שיעורים מכל סוג שהוא במתחם החניון"

חיילים בשיעור תורה של צל"ש מחוץ לעיר הבה"דים בנגב
חיילים בשיעור תורה של צל"ש מחוץ לעיר הבה"דים בנגב | צילום: צילום מסך

תורתם אומנותם: ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה בצה"ל, אלוף אהרון חליווה, הורה היום (שלישי) כי יופסק מתן שיעור תורה שבועי שהועבר לחיילי צהל בחנייה של קריית ההדרכה בעיר הבה"דים בנגב.

את השיעור העביר מדי ראשון בבוקר רב שהגיע לחניית ההסעות שאיתן הגיעו חיילי צהל לקורסים במקום. מדובר ברב פרץ איינהורן העומד בראש ארגון ושמו צל״ש: צבא לשם שמיים. חיילים דתיים אמרו לאתר "כיכר השבת" כי הם מוחים על הביטול.

כתבות נוספות בחדשות 10 >>
באישור נשיאת העליון: השופט סולברג נכח בטקס 50 להתנחלויות - כאדם פרטי
האיש שהציל את חיי אשתו ומת, הצעיר שנורה בצווארו: סיפורי הנרצחים בלאס וגאס
תל אביב: פיצוץ במכונית פרקליט לשעבר, אין נפגעים

 

הרב פרץ איינהורן, שמארגן את השיעורים מחוץ לבסיסים, אמר כי הפעילות מתואמת עם הרבנות הצבאית ועם גורמי האבטחה בבסיס. "הצבא זה החיים שלי 24/7 ", אמר. "אני קשור לאלפי חיילים ומחזק אותם כמה שיותר. המשימה היא לחזק את החיילים שימשיכו להיות מצוינים וממושמעים. אין כאן שום עניין פרטי או אישי, רק טובת צה"ל והמדינה".

דובר צה"ל מסר בתגובה: "המענה לחיילים בקריית ההדרכה, ובכלל זה שיעורי התורה, מתקיים כסדרו ובהתאם לפקודות. מפקדי קריית ההדרכה מאפשרים לחיילים הדתיים לבצע את שירותם הצבאי לצד קיום אורח חיים דתי על פי פקודות הצבא וכמו בשאר יחידות צה״ל. שיעור התורה שהופסק התקיים מחוץ לקרית ההדרכה בחניון ההסעים ואין כוונה לאפשר העברת שיעורים מכל סוג שהוא במתחם זה".