תלונה למשטרה: שלמה גרוניך ביצע בי מעשה מגונה לפני 25 שנה

האישה הגישה הערב תלונה נגד הזמר המוערך, בטענה שבן ה-68 ביצע את עבירת המין לכאורה כשהייתה קטינה. בפוסט שפירסמה בפייסבוק כתבה: "לכמה זמרות השבתת את הנשמה?". מוקדם יותר פורסם בחדשות 2 כי האישה שלחה מכתב לשר בנט בדרישה למנוע מגרוניך פרס מפעל חיים של משרד החינוך

שלמה גרוניך
שלמה גרוניך | צילום: גיא פינס , צילומסך

אישה הגישה הערב (ראשון) תלונה למשטרת תל אביב בטענה כי שלמה גרוניך, הזמר המפורסם והמוערך בן ה-68, ביצע בה מעשה מגונה לפני 25 שנים.

המשטרה תבדוק אם קיים חוק התיישנות לגבי העבירה לכאורה, בשל הזמן הרב שחלף. מוקדם יותר פרסם גיא לרר בחדשות 2 כי המתלוננת שלחה מכתב לשר החינוך נפתלי בנט, בדרישה שלא להעניק לגרוניך פרס מפעל חיים של משרד החינוך, שאותו הוא אמור לקבל בקרוב.

>> לכתבות נוספות בחדשות 10:

המשטרה הודיעה לארגוני הנכים: לא נאפשר יותר חסימות כבישים

חקירות נתניהו: שגריר ארה"ב לשעבר שפירו ימסור עדות בפרשת הוויזה למילצ'ן

נסגרו הקלפיות בגרמניה: מרקל נבחרה כצפוי; הימין הקיצוני במקום השלישי

שלמה גרוניך
שלמה גרוניך | צילום: אלכס ליפקין

בלשכתו של השר שוקלים כיצד להגיב לפניה, משום שאין ברשותם את הכלים לבדוק את הטענות בזמן שנותר עד הענקת הפרס המתוכנן. במסגרת פרס שר החינוך ליוצרים בתחומי התרבות היהודית ע"ש אורי אורבך ז"ל, שמוענק מאז השנה שעברה ע"י בנט, מוענקים לזוכים 150 אלף שקלים. "בעקבות הפרסום הערב, הנושא נמצא כעת בבדיקה", נמסר ממשרד החינוך.

בפוסט שפירסמה המתלוננת בחשבון הפייסבוק שלה, היא כתבה: "אפילו לא ביקשתי להיפגש איתך, שלחו אותי אליך בלי לדעת ששולחים אותי אל חלאה, לכמה בנות גרמת עוול? לכמה זמרות השבתת את הנשמה? כי לפי השמועות כל כך הרבה בנות בטראומה ממך".

במקביל פרסמה העיתונאית שרון שפורר באתר "המקום הכי חם בגיהינום" עדות של אישה נוספת שטוענת כי הוטרדה מינית על ידי גרוניך לפני כשלושה עשורים. לטענתה היא שוחחה איתו בטלפון כשהייתה בת 14.5 ואז שאל אותה שאלות אינטימיות לגבי גופה: "הוא ביקש שאספר לו איך נראה הגוף שלי. סגרתי את הטלפון", העידה.

המתלוננת נגד שלמה גרוניך בפוסט בפייסבוק
המתלוננת נגד שלמה גרוניך בפוסט בפייסבוק | צילום: פייסבוק

המתלוננת נגד שלמה גרוניך בפוסט בפייסבוק
המתלוננת נגד שלמה גרוניך בפוסט בפייסבוק | צילום: פייסבוק