פרשת "בזק": הבכיר שנחקר - מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר

הותר לפרסום: פילבר הוא הבכיר שנחקר בחשד לעבירות טוהר מידות וניירות ערך. חקירתו התקיימה במכוון בסמוך לפרסום דוח מבקר המדינה על "בזק", וחוקריו השתמשו בממצאי הדוח. פילבר הכחיש בחקירתו כי פעל בכוונה לטובת "בזק"

בזק
בזק | צילום: צילום מסך

 

פרשת "בזק" - הותר לפרסום: שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, הוא הבכיר שנחקר היום (רביעי) במשרדי הרשות לניירות ערך בחשד לעבירות טוהר מידות ועבירות ניירות ערך. חקירתו של פילבר התקיימה במכוון בסמוך לפרסום דוח מבקר המדינה על "בזק", ובמהלכה השתמשו החוקרים בממצאי הדוח.

במסגרת החקירה בעניינה של בזק נבדק האם בעל השליטה, שאול אלוביץ', מכר את חברת "יס" לחברת "בזק" במחיר מופרז. על פי החשד, אלוביץ' לקח לכיסו סכום של 170 מיליון שקלים. מעבר לכך התגלה כי בעלי המניות, הציבור הרחב, הפסידו לטובת כיסו של הטייקון, עוד 200 מיליון שקלים, כבונוס על הפחתות צפויות במיסים שהחברה תשלם כשזו תשלים את המיזוג עם "יס".

>> לכתבות נוספות בחדשות 10:

"בזק" שילמה לאלוביץ' עוד 200 מיליון שקלים על הטבות מס עתידיות

גרסת מנכ"לית בזק בחקירה: לחצתי לאשר את העסקה, אבל רק לטובת החברה

"אם התשלום מופרז, אפשר לבטל בדיעבד את עסקת yes"

אתמול הודיעה הרשות לניירות ערך כי החקירה בעניין החברה הורחבה גם לעסקת מתן שירותי תקשורת לוויינית בין חברת "חלל תקשורת" ל"יס". בשל הרחבת החקירה בחשד לביצוע עבירות על חוק ניירות ערך, וחוק העונשין, הופסק המחסר במניות קבוצת אלוביץ'.

פילבר הכחיש בחקירתו כי פעל באופן מכוון לטובת "בזק", וטען שכל ההחלטות שהתקבלו היו ענייניות ולטובת שוק התקשורת.