אסון קריסת החניון: נמשכים הניסיונות לחילוץ חמשת הלכודים - לתוך הלילה

צוותי פיקוד העורף ממשיכים בניסיונות להגיע ללכודים שעדיין נמצאים במבנה שקרס ואבד עמם הקשר. מספר ההרוגים עומד על שלושה, אך קיים חשש ממשי גם לחיי הנעדרים, בעיקר לאור הזמן שחלף מאז הקריסה. במשרד החוץ הודיעו כי לפחות אחד ההרוגים הוא נתין זר. מפקד יחידת החילוץ הארצית: "הנחת היסוד שלנו שמי שאנחנו מחפשים כרגע הוא בחיים". במקביל נמשכת החקירה לבחינת הנסיבות שגרמו לאסון הכבד

זירת קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב
זירת קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב | צילום: ללא קרדיט

מרוץ נגד הזמן: שלושה בני אדם נהרגו ועוד כ-20 נפצעו בקריסת החניון אתמול (שני) ברחוב הברזל בשכונת רמת החייל בתל אביב. כעת לאחר שעלה הבוקר, מופנים כל המאמצים לניסיונות לאתר את חמשת הנעדרים, שעם שניים מהם נוצר קשר מוקדם יותר, אך הוא אבד.

בקרב אנשי כוחות החילוץ ניכרת כעת, תשע שעות אחרי האסון הכבד, פסימיות רבה. עם הזמן שחולף מתקשים שם להאמין שיצליחו להוציא עוד אנשים בחיים מן הזירה. חמשת הלכודים נמצאים בארבע נקודות שונות, והכוחות מנסים לאתרם.

>> לכתבות נוספות בנושא "אסון קריסת החניון":

תיעוד: שנה וחצי של עבודות בזירת החניון שקרס

"מדובר בפעולה סיזיפית שתימשך לתוך הלילה"

"עובד 8 שנים ומעולם לא ראיתי פקח באתר בנייה"

 

אתר הבנייה שקרס ברמת החייל, תל אביב
אתר הבנייה שקרס ברמת החייל, תל אביב | צילום: רויטרס

נכון לרגע זה ישנם יתר מ-100 חיילים, רובם לוחמי פיקוד העורף, בתגבור כלבנים מיחידת "עוקץ". בנוסף הוזעקו למקום אנשי משטרה, וגם אנשי רפואה ומגן דוד אדום, שמחזיקים אצבעות שיזדקקו לשירותיהם לאחר שיימצאו לכודים בחיים. במשרד החוץ הודיעו כי באירוע נהרג לפחות אזרח זר אחד, ועוד ארבעה פצועים הם בעלי אזרחות זרה, בנוסף לישראלית.

"הגענו למספר האנשים הרב ביותר שיכולים להצביע על הנקודה שבה נראו האנשים לאחרונה", הסביר אל"מ גולן ואך, ראש מחלקת מיגון בפיקוד העורף, "ואל הנקודה הזו אנחנו מנסים להגיע מכל הכיוונים האפשריים, 360 מעלות אם ניתן".

כעת צפויים לבדוק מה גרם לאירוע הקשה, האם כשל טכני בביצוע או אולי בתכנון. החקירה הוטלה על יחידת ההונאה של מחוז תל אביב, כאשר החשד הוא גרימת מוות ברשלנות.נכון לשעה זו,  הוטל צו איסור פרסום על כל פרטי האירוע.

תיעוד: חיפושי פיקוד העורף אחר ניצולים

 

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_front_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_17k7yw0w' duration='70'']

אל"מ דודי מזרחי, מפקד יחידת החילוץ הארצית, סיפר על האופן בו צפויים החיפושים להתרחש במהלך הלילה. "המרוץ כרגע הוא להציל חיים", אמר, "יש לנו הבנה טובה מה קורה באתר. יש ריכוז מאמץ מאוד גדול. הנחת היסוד שלנו שמי שאנחנו מחפשים כרגע הוא בחיים".

עוד הוסיף: "כשהצלחנו ליצור קשר עם אחד הלכודים הוא ניסה לתאר איפה הוא ומה מצבו הפיזי, וכן מי נמצא איתו. הצלחנו גם לאתר את הטלפון שלו. אחת לכמה זמן אנחנו מבצעים הדממה, וקוראים לאנשים בשמם כדי לדרבן אותם לפעולה. לצערי כרגע אין אינדיקציות לחיים".