65 חברי כנסת פנו לנשיא לחון את יונתן היילו: "מדובר בסיפור טראגי"

יואל חסון, שיזם פנייה לראובן ריבלין במטרה שיחון את מי שהורשע בהריגת אדם שלטענתו תקף אותו מינית: "נשיאי המדינה, כל נשיאי המדינה, נתנו חנינה לרוצחים שעשו מעשים הרבה יותר חמורים"

יונתן היילו, הצעיר האתיופי שהרג אדם שאנס אותו, עם פרקליטו אלון אייזנברג
יונתן היילו, הצעיר האתיופי שהרג אדם שאנס אותו, עם פרקליטו אלון אייזנברג | צילום: רועי שרון

65 חברי כנסת פנו לנשיא המדינה ראובן ריבלין בבקשה לחון את יונתן היילו, הצעיר שרצח אדם שהתעלל בו במשך תקופה ארוכה.

יוזם הפניה, יואל חסון, אמר היום (שלישי) לתוכנית לונדון וקירשנבאום כי "הפנייה הייתה ביוזמתי לחלוטין מכיוון שמדובר בסיפור טראגי ובדיוק בשביל המקרים האלה יש את מוסד החנינה".

חסון הוסיף כי "מערכת אכיפת החוק הייתה רגישה בנוגע לסיפור הזה והדבר בא לידי ביטוי בהחלטות שלה. אבל, צריך לקחת בחשבון שנשיאי המדינה, כל נשיאי המדינה, נתנו חנינה לרוצחים שעשו מעשים הרבה יותר חמורים. במקרה הזה מדובר בקורבן שחי בתוך קהילה שלא אפשרה לו לחלוק את הכאב הזה".

יונתן היילו, הורשע ברצח גבר שאנס אותו
יונתן היילו, הורשע ברצח גבר שאנס אותו | צילום: חדשות10

בהמשך דבריו, חסון המשיך להתייחס למצב שבו היה היילו: "לא היו לא את הכלים לקחת אחריות ולהינצל מההתעללות ומהאונס שהוא עבר. לא היה לו עם מי לדבר והוא היה עמוס בבושה קשה".

בית המשפט העליון החליט ב-31 במאי להמיר את עבירת הרצח בה הורשע יונתן היילו להריגה, וכתוצאה מכך להפחית שמונה שנים מעונש המאסר המקורי שנגזר עליו.

בהחלטם, כתבו השופטים מלצר, שהם וברק-ארז: "במקרה ספציפי זה הוכח קיומו של 'קנטור מתמשך'. בתקופה ארוכה של התעמרות מצידו של המנוח כלפי המערער, אשר כללה מסכת של אירועי אלימות, איומים באלימות לרבות איומים על חייו של המערער, סחיטה כספית והתעללות מינית שכללה שני מעשה סדום".

לכתבות נוספות בחדשות 10 >>

צרפת: התגלתה רשימת מטרות לחיסול של רוצח הקצין הצרפתי

תיעוד: מבחני קבלה של חוליגנים רוסים

עוד נכתב: "זהו אחד מאותם מקרים שבהם המשפט אינו יכול להכיל את מלוא מורכבותם של החיים ושל הצער האנושי. כמו כן, זהו מקרה שמחייב איזון בין ההתחשבות במצוקת הפרט לבין שיקולי צדק כלל חברתיים, ובכלל זה השמירה על קדושת חייו של כל אדם, גם מי שפשע, והחשש מפני מתן הכשר לעשיית דין עצמית ולנקמה".