קצין המשטרה הבכיר אפרים ברכה שם קץ לחייו

בצל הבדיקה שניהלה בעניינו המחלקה לחקירות שוטרים בעניין פרשת נמל אשדוד ופרשת הרב והניצב, שם קץ לחייו ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה ומי שנחשב לאחד מבכירי המשטרה. הודעה נמסרה למשפחתו

תנ"צ אפרים ברכה
תנ"צ אפרים ברכה | צילום: רפרודוקציה ערוץ 10

ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה, שם הבוקר (ראשון) קץ לחייו. הודעה נמסרה למשפחתו.

מפרטי האירוע עולה כי ברכה נמצא ירוי ברכבו בדרך אותה הוא עושה כל בוקר מביתו שבמודיעין למשרדי המשטרה. חוקרי המשטרה שהוזעקו לזירת האירוע קבעו כי מדובר בהתאבדות.

ממשטרת ישראל נמסר "ברכה, נשוי ואב לארבעה, תושב מודיעין, בן 55 במותו, ביצע שורת תפקידים במשטרה מאז שנת 83. בתפקידו האחרון שירת כראש יאח״ה. משטרת ישראל מרכינה ראשה ומשתתפת בצער המשפחה". ממלא מקום המפכ"ל, בנצי סאו, הצטרף לדברים ״חיבקנו אותו בשבועות האחרונים, הבטחתי לו גיבוי מלא לצד בדיקת הטענות״.

לפני כשבוע פורסם לראשונה בחדשות 10 כי המחלקה לחקירות שוטרים בודקת מידע לפיו ברכה ניהל קשרים פסולים עם נחקרים והעביר להם לכאורה מידע אסור. החשדות נוגעים בעיקר לפרשת נמל אשדוד, שנחקרה בעבר ביחידת להב 433. יחד עם זאת, הערכות הן שברכה בחר לשים קץ לחייו בשל מעורבותו לכאורה בפרשת פישר.

לברכה יוחס בנוסף חלק מרכזי ורגיש בפרשת הרב יאשיהו פינטו. לאחרונה הוחלט לפתוח במח"ש בבדיקת החשדות, שבסיומה המחלקה אמורה היתה להחליט אודות פתיחה בחקירה פלילית. לפני כשבועיים אף נקרא פינטו עצמו למשרדי מח"ש ומסר לחוקרים מידע, שאמור היה לשמש את החוקרים כדי להחליט אם יש מקום להמליץ על חקירה פלילית נגד החוקר הבכיר במשטרה.

בעבר קראו נציגים מתנועת אומ"ץ ומהתנועה לאיכות השלטון לקרוא את ברכה בפרשת פינטו, לאחר שהאחרון טען כי העביר לו שוחד בכמה הזדמנויות. נציג אומ"ץ, יובל יועז, טען אז כי מח"ש היו צריכים לחקור את ברכה כפי שקרה עם מנשה ארביב שעמד גם כן במרכזה של הפרשה.

הרב פינטו ותת ניצב אפרים ברכה
הרב פינטו ותת ניצב אפרים ברכה | צילום: חדשות 10

מקורביו של ברכה אמרו הבוקר לחדשות 10 כי עבר תקופה מאוד קשה. חברו הקרוב, עו"ד ליאור אפשטיין, הוסיף בראיון לתכנית הבוקר "אם קרה משהו היום, זה שהבנו את הכשל החיסוני בפרשה הזאת, אולי וועדת חקירה ממשלתית זה הדבר היחיד שיצליח לטהר את כפלי המשמעויות של הדברים".

עוד הוסיף אפשטיין כי אף שאינו מכיר את פרטי האירוע, הרי ש"ההתלהמות של כולנו יצרה קולוסיאום אלקטרוני שגבה את הגלדיאטור הראשון שלו לנוכח כולם. מבוגר אחראי כלשהו חייב לקום".