כתב אישום: רצחו את מוחמד אבו חדיר ב"מסע ציד אדם"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד גבר בן 29 מהיישוב אדם ושני קטינים בני 16 מאזור ירושלים בגין חטיפתו ורציחתו של הנער הפלסטיני. "המנוח נחנק והוכה בראשו על ידי הנאשמים, ובעודו מחוסר הכרה נשרף למוות על ידם", נכתב

שחזור רציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר
שחזור רציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר | צילום: חדשות10

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד גבר בן 29 מהיישוב אדם, ושני קטינים, קרובי משפחה בני 16 מירושלים ובית שמש, בגין חטיפתו ורציחתו של הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר בתחילת החודש. בתוך כך, מתפרסמות כאן גם תמונות משחזור הרצח שביצעו שלושת החשודים.

"כתב האישום אשר הוגש מפרט מעשה חמור ומזעזע, שבוצע על רקע גזעני כנגד נער חף מפשע. היועץ המשפטי לממשלה מבקש להביע את צערו העמוק על מעשה אכזרי זה, הנוגד את המוסר האנושי הבסיסי", אמר היום היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, עם הגשת כתב האישום.

מכתב האישום עולה כי בתחילת החודש יצאו השלושה ל"פעולת נקם" על רקע אירוע חטיפתם ורציחתם של הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח. הגבר ואחד הקטינים ניסו לחטוף קטין בן 7.5 מידיה של אימו בזמן שהלכה בעיר עם ילדיה הקטינים כשהיא דוחפת עגלת תינוק, ופגעו פיזית בשניים. בהמשך אותו לילה, ניסו השניים לשרוף מכוניות של ערבים בשכונת צור-באחר.

למחרת יצאו כל השלושה למה שהוגדר כ"מסע צייד אדם" בשעות הערב המאוחרות. הבגיר, בעל חנות משקפיים המטופל בתרופות פסיכיאטריות, חבר לשני הקטינים, אחד תלמיד ישיבה ועוד אחד שלמד בישיבה ולאחר מכן עבד בחנות למכירת צעצועים, ושנוטל אף הוא תרופות פסיכיאטריות. יום לאחר נסיון החטיפה שכשל, ועוד ניסיון להצית כלי רכב השייך לערבי, בוצע הרצח עצמו.

שחזור רציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר
שחזור רציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר | צילום: חדשות10

האדם המבוגר, ששהה בחנות עם שני הצעירים, אמר לאחד מהם כי עליהם לבצע פיגוע נקם נוסף. המבוגר והתלמיד סיפרו לנער השלישי על המעשה שביצעו לילה קודם, ושוחחו על אפשרויות שונות לפיגוע הבא. הוא העניק לשני הצעירים עדשות מגע, והשלושה סיכמו כי הצעירים יחליפו את בגדיהם הרגילים כדי לטשטש את זהותם החרדית, ולהיראות חילונים או ערבים. כסא התינוק הועבר למכונית אחרת של הנאשם, כדי לפנות לחטוף מקום, ולרכב הוכנסו בקבוקים ריקים לשם מילויים בבנזין.

המבוגר והתלמיד לשעבר מילאו את הבקבוקים בבנזין בתחנת דלק בחיזמא באזור השעה 23:20, ונסעו לאסוף את שותפם מהתחנה המרכזית בירושלים. הצעירים החליפו את בגדיהם, ובמשך כשלוש שעות חיפשו "קורבן פוטנציאלי חלש", שעליו יוכלו להתגבר. הם ירדו מספר פעמים מהרכב לצד קבוצות ילדים, שקלו גם לפגוע בשני מבוגרים, ולבסוף הבחינו באבו חדיר.

מוחמר אבו חדיר, הנער שגופתו נמצאה היער ירושלים
מוחמר אבו חדיר, הנער שגופתו נמצאה היער ירושלים | צילום: רויטרס

אחד הצעירים העביר את לום הברזל למבוגר, שהיכה את מוחמד פעמיים בראשו תוך צעקות "זה בשביל משפחת פוגל", ו"זה בשביל שלהבת פס". אחר כך בעט בו בצעקות "זה בשביל איל", "זה בשביל גלעד", "זה בשביל נפתלי"

השליכו את הלום, ניקו את הרכב, ניגנו בגיטרה, הלכו לישון

לאחר המעשה, נמלטו השלושה מהמקום לגן סאקר שבמרכז ירושלים. התלמיד לשעבר יצא עם גיטרה והתרחק מהמקום, בעוד שני הנאשמים האחרים שרפו את נעלי הקורבן, והשליך את הלום לפח אשפה. הם ניקו את הרכב וריססו ספריי ניקוי על המושב האחורי, ונפטרו מבגדיהם שלהם. הם שבו לביתו של המבוגר במושב אדם, ניגנו על גיטרות, והלכו לישון.

אחד הנאשמים נחשד בעבר באלימות קשה במשפחה, כאשר ניסה לרצוח את בתו התינוקת. האירוע גרם לזעזוע גדול בישראל, ופוליטיקאים מכל קצוות הקשת גינו אותו והוקיעו את הרוצחים. נשיאי המדינה, שמעון פרס ומחליפו בקרוב רובי ריבלין, יצאו בקריאה משותפת לחדול מפעולות איבה ונקמה, ובימים האחרונים שלחו גם עשרות רבנים מכתב תנחומים משותף למשפחתו של הנער, בעל תעודת הזהות הכחולה, וקראו לרוצחים "בני בליעל".