בן השוטר שהפך לאימת המשטרה. מי אתה עמיר מולנר?

הוא גדל בשכונת רמת עמידר לאב קצין משטרה ואם מזכירה בבית ספר. בגיל 18 התגייס לגולני וחבריו מספרים על חייל מצטיין. כשהשתחרר, מאמינים במשטרה, לקח את הידע שרכש בצבא למלחמות ארגוני הפשע. החוקרים אספו עליו אלפי פיסות מידע לאורך השנים, אך עדיין לשים את היד על מי שנחשב לאיש החזק בעולם הפשע הישראלי

עמיר מולנר
עמיר מולנר | צילום: חדשות 10

"מולנר בקלות היה יכול להיות אינטלקטואל, חוקר באקדמיה. הרבה שמאפיין עבריינים אחרים, כסף גדול, יהלומים, בחורות, סמים. זה לא מדבר אליו. הוא אדם מאוד קר, מחושב, אכזרי". לא קל לעשות כתבה על עמיר מולנר, מי שנחשב בעיני המשטרה לעבריין המסוכן ביותר שצמח בישראל. חלק מהאנשים אליהם פנינו סירבו לדבר. בכירים לשעבר במשטרה ניתקו בנימוס. עד היום לא הצליחה המשטרה להניח את ידה על מולנר. שעות של מעקבים ואיסוף מודיעין לא הובילו למעצרים משמעותיים. הפעם, טוענים, יש להם "קצה חוט משמעותי". השאלה אם יוביל עד אליו.

אומרים עליו שהוא עבריין מסוג אחר. מנומס. בעל חיוך מבויש. "הוא מאוד מנומס, מדבר מאוד יפה עם שוטרים, הוא מכבד שוטרים", מספר עליו ט', אחד ממאבטחיו לשעבר. "הוא משתדל גם שהמאבטחים ידברו בצורה מאוד מנומסץ.ה שוטרייודיעים שהוא נעים הליכות".

הוא נולד ב-1973 בשכונת רמת עמידר ברמת גן. "שכונה קשה, שכונת פשע, שצריך לדעת איך לשרוד שם. מולנר הוא עוף חריג", מתאר אסף לוי, כתב פלילים. "בן של שוטר ,קצין שמטרה, אשכנזי. אמא שלו מזכירה בבית ספר". למרות זאת, הוא בולט כעבריין מאוד נועז.

בגיל 18 הוא התגייס לגולני ובלט מעל כולם. "הוא היה יכול לעשות כל דבר ועושה כל דבר", מתאר אילן גבריאל ששירת עם מולנר. "יום אחד היה לנו איזשהו תרגיל ועמיר כל הזמן מקדימה. לידי עומד ארז גרשטיין אז מפקד גולני והוא התפלא - מי זה? ואז המפקד לשי אמר לו - זה עמיר מולנר". שם, מאמינים במשטרה, רכש ידע נרחב בתחום החבלה שהקנה לו מעמד בכיר בכנופיית רמת עמידר של יוסי הררי שפעלה תחת חסותו של יעקב אלפרון.

פיצוץ ברכבו של עו
פיצוץ ברכבו של עו"ד גיא גורן בתל אביב | צילום: משטרת ישראל

עד מהרה נקשר שמו של מולנר לחיסול במסגרת המלחמה בין כנופיית רמת עמידת לכנופיית פרדס כץ סביב השליטה בשוק ההימורים הלא חוקיים. המשטרה גייסה עד מדינה, נסים ימיני, ומולנר ברח לדרום אפריקה. ביוני 2004, כשימיני היה בביתו בחולון, טיפס חמוש על סולם לעבר חלון הסלון וחיסל את ימיני. האחראי לרצח לא נמצא עד היום, אולם מולנר הבין שזה האות לחזור לארץ.

אולם הסכסוך הגדול הראשון בו היה מעורב ישירות מולנר הוא מול יעקב אלפרון. השיא היה כשדרור אלפרון דקר לעיני אביו את מולנר בצווארו במלון בתל אביב. חודשיים לאחר מכן חוסל אלפרון האב בפיצוץ רכבו בתל אביב. האצבע המאשימה הופנתה לעבר מולנר, אך גם הפעם לא הצליחו במשטרה לפענח את התיק. מאז, אחיו של יעקב אלפרון, נסים, נפרד בחודשים האחרונים משני כלי רכב שהתפוצצו ברמת גן ובתל אביב.

בשנים האחרונות נתונים מולנר ואנשיו למעקב צמוד של היחידה הכלכלית של להב 433 במשטרה וכן מצד הפרקליטות, במיוחד מצדו של פרקליט מסוים שבשבוע שעבר רכבו הפך תוך רגעים לגרוטאה בפיצוץ עז. בימים אלה מולנר שוהה בחו"ל, אך המשטרה מאותת שדווקא במקרה זה קצה חוט משמעותי. השאלה אם היה מספיק ארוך להוביל לאחד העבריינים המסתוריים במדינה.