אשתו של המחלץ שטבע: "הוא אמר לי 'הפעם זה עד המוות ביחד'"

חלי איטח בן זיקרי שחזרה את רגעי הטביעה של מיכאל בן זיקרי באגם הסמוך לחוף זיקים – לפני שחילץ ארבעה. "המשטרה תפסה אותי ולא נתנה לי להיכנס, ידעתי בדיוק איפה הוא נמצא"

זמן צפייה: 00:32

הטרגדיה באגם זיקים: חלי איטח בן זיקרי, אשתו של מיכאל בן זיקרי שטבע למוות כשהציל ארבעה בני משפחה באגם זיקים, שחזרה אחר הצהריים (שבת) לראשונה את רגעי האימה אתמול. "הוא נכנס למים ב-15:00 ויצא ב-17:30", סיפרה, "ניסיתי לחזור למים ולהציל אותו, אבל המשטרה תפסה אותי ולא נתנה לי. ידעתי בדיוק איפה הוא נמצא".

"איך אספר עליו בלשון עבר? זה לא נתפס לי", היא הוסיפה, "אני ומיכאל התחתנו לפני ארבעה חודשים. אין לי מילה אחת רעה להגיד עליו. הוא בעל נתינה ענקית, מצחיק ואכפתי". חלי מוסיפה כי בעקבות משבר הקורונה הם חוו משבר זוגיות ואף נפרדו, אך חזרו "לקשר הדוק יותר".

"אתמול הרגשתי משהו לא תקין", אמרה, "הוא החזיק לי את היד מהבוקר טיילנו בקניון, קנינו בגדים שתינו קפה והוא אמר לי 'בואי נלך לים'. דיברנו על הכל ואמר לי 'הפעם זה עד המוות' והמוות לקח אותו. הוא התכוון לכל מילה. הוא גיבור, הוא איש חזק שמסר את נשמתו, וזה יחקק להרבה אנשים".

מיכאל בן זיקרי
''הוא אמר לי ש'הפעם זה עד המוות'''. מיכאל בן זיקרי

הבוקר פורסם כי גופתו של מיכאל בן זיקרי, תושב אשדוד בן 45 הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר לבדיקת נסיבות הטביעה, זאת לבקשת בני משפחתו. הארבעה שאותם הציל, קרובי משפחה תושבי המועצה המקומית חורה, בהם אישה כבת 40, נערה בת 14, ילד בן עשר וילדה בת שבע חולצו במצב קל. לאחר שמיכאל בן זיקרי לא יצא מן המים, הגיעו כוחות גדולים במטרה לאתרו, וכאמור הוא אותר ללא רוח חיים.

גיסו של בן ה-40 סיפר אתמול לחדשות 13: "הוא היה עם אשתו, נכנס להציל אישה ואחרי זה עוד מישהו ואז טבע". קרוב משפחתם של הילדים אמר כי "גיבור כזה קשה למצוא היום - כל המשפחה מתנצלת על מה שקרה".

ובתוך כך גם הבוקר, למרות האסון, הרוחצים ממשיכים להיכנס לאגם המסוכן לרחצה. ממועצת חוף אשקלון נמסר בתגובה: ״לצערנו אירע אתמול מקרה טביעה באגם הסמוך לחוף זיקים, אגם אשר הרחצה בו אסורה. במקום מוצב שילוט האוסר בפירוש את הכניסה לאגם ומתריע בפני הסכנה הטמונה בכך״.