היועמ"ש קבע: המשטרה ומח"ש יחקרו את האסון במירון במשותף

מנדלבליט הודיע כי בשל ריבוי המעורבים ולנוכח מורכבות החקירה, הגופים יעבדו בשיתוף פעולה. לטענתו, הטלת המלאכה רק על אחד מהם "עשויה להביא לפגיעה בחקר האמת". החקירה תלווה ע"י הפרקליטות

זמן צפייה: 02:07

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט היום (חמישי) על מתווה שבמסגרתו יוקם צוות חקירה משותף - של משטרת ישראל והמחלקה לחקירות שוטרים, אשר יבחן את נסיבות מותם של 45 המתפללים, שנמחצו למוות בשבוע שעבר בהילולה בהר מירון. את החקירה תלווה פרקליטות המדינה. זאת, לאחר כמה התייעצויות שקיים בנושא.

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ומנהלת המחלקה לחקירות שוטרים ציינו כי חקירת האסון מורכבת בשל ריבוי הגופים הממשלתיים, הציבוריים והפרטיים המעורבים באירוע, ומעגלי קבלת ההחלטות השונים, אשר מחייבים בחינה מעמיקה ומשותפת.

סעיף החשד המרכזי של החקירה יהיה גרימת מוות ברשלנות. כבר בתחילת השבוע הבא צפוי צוות החקירה לזמן עדים – ואולי אפילו לעצור כמה מהם. בין המשרדים שייחקרו: משרד הדתות, משרד הפנים והמרכז לדתות שמנהל את הר מירון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר מחאת נכי צה"ל: הושגו הסכמות בעניין רפורמת אגף השיקום

אמו של הנרצח בצומת תפוח: "הכי חשוב למצות עם המחבל את הדין"

נתניהו לאחר העברת המנדט ללפיד: "ממשלת אחדות – מכבסת מילים"

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: חדשות 13

מנדלבליט התייחס להחלטה על המתווה: "הטלת מלאכת החקירה של האירוע על משטרת ישראל או על המחלקה לחקירות שוטרים, כל גוף לעצמו, וכן חקירת האירוע על ידי שני הגופים בנפרד, מקשה על מיצוי החקירה, ואף עשויה להביא לתקלות שיפגעו בחקר האמת".

"נוכח המאפיינים הייחודיים של חקירה זו, והעוצמה שבה הדברים שלובים זה בזה, קשה להלום חקירה שאינה משתפת, מתואמת ומתכללת את כל האירוע על מנת לקבל את התמונה המלאה, ועל כן יש מקום לבצעה בדרך של צוות חקירה משתף המורכב משני צוותי חקירה. דרך חקירה משתפת ומותאמת זו מקובלת ונהוגה בפרקטיקה באותן נסיבות ייחודיות שיש הצדקה לכך. וזהו אכן מקרה מובהק בו מתקיימת הצדקה לכך", סיכם מנדלבליט.

כזכור, באסון במירון נהרגו 45 בני אדם כתוצאה מדוחק וצפיפות במהלך הילולת רבי שמעון בר יוחאי. יותר מ-150 בני אדם נפצעו ופונו לבתי החולים. המפכ"ל קובי שבתאי, כזכור ביקש ממנדלבליט להקים ועדת חקירה בראשות שופט.