כ-6,000 שוטרים, התמקדות בהתקהלויות: המשטרה נערכת לסגר השלישי

כלקח מהסגרים הקודמים במשטרה ינסו למזער את הפקקים במהלך היום, ועל כן בשעות היום יונחו מחסומים "מדלגים" ובלילה קבועים. הפגנות יותרו מחוץ למגבלת הק"מ. "מודעים לכך שהציבור עייף"

זמן צפייה: 11:47

ישראל נכנסת לסגר שלישי: פחות מיממה לקראת תחילתו של הסגר, במשטרה פרסמו הערב (שבת) את אופן היערכותה לסגר, ובו לקחים מהסגרים הקודמים. בין היתר אומרים במשטרה, כי לטובת האכיפה יוקצו כ-6,000 שוטרים, ושעיקר המאמץ יהיה למנוע התקהלויות. כלקח מהפקקים שנוצרו בסגר הקודם כתוצאה מהמחסומים בדרכים הראשיות, הוחלט במשטרה על הנחת "מחסומים מדלגים", כלומר ניידות שחוסמות כבישים לפי הצורך או שוטרים שמעכבים נהגים לבדיקה אקראית במהלך השעות היום העמוסות, ומחסומים קבועים בשעות הלילה.

בנוסף, נמסר כי הפגנות יותרו גם מחוץ להגבלת הקילומטר, תחת מגבלות שמירת המרחק של שני מטרים מאדם לאדם. עוד נמסר כי בשלב זה צה"ל לא יהיה מעורב באכיפה. במשטרה מנסים להידבר עם ראשי המגזר החרדי כדי למנוע אירועים גדולים, אולם  טוענים כי יפעילו אכיפה אם ידרשו לכך. בנוסף, מתכוננים במשטרה לאפשרות של אכיפת מסיבות הסילבסטר שיתקיימו בניגוד להנחיות.

כלקח מהפקקים שנוצרו בסגר הקודם כתוצאה מהמחסומים בדרכים הראשיות, הוחלט במשטרה על הנחת "מחסומים מדלגים", כלומר ניידות שחוסמות כבישים לפי הצורך או שוטרים שמעכבים נהגים לבדיקה אקראית במהלך השעות היום העמוסות, ומחסומים קבועים בשעות הלילה. עוד נמסר כי הפגנות יותרו גם מחוץ למגבלת הקילומטר, תחת מגבלות שמירת המרחק של שני מטרים מאדם לאדם.

ישראל נכנסת לסגר שני
התמקדות בהתקהלויות. מחסום משטרתי בסגר הקודם | צילום: דוברות המשטרה

"יש שלושה מוקדים שהמשטרה מתכוונת להשקיע בהם את מרב המשאבים", אומרים במשטרה, "התקהלויות, מסיבות הסילבסטר ואכיפת מבודדים. אנחנו מודעים לכך שהציבור עייף ופגוע כלכלית".

התקנות ייכנסו לתוקפן בשעה 17:00, ולמשך 14 ימים, עד 9 בינואר. על פי תקנות הסגר, אדם שיפר את הגבלת הקילומטר ייקנס ב-500 שקלים, אך ניתן לצאת ממרחק זה לצורך קבלת טיפול רפואי או סוציאלי, להפגין, לפעילות ספורט, לצרכי עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת. כמו כן, ניתן להשתתף בהלוויה, חתונה או ברית ולהשתתף בהליך משפטי.

מעבר לכך, קיים איסור שהייה בדירה של אדם אחר. עסקים וקניונים, למעט חנויות חיוניות, ייסגרו. כך גם צימרים, גני חיות, שמורות טבע, גנים לאומיים, מרפאות לטיפולים אלטרנטיביים, מכוני קוסמטיקה. מערכת החינוך תפעל כרגיל, למעט כיתות ה'-י', שילמדו מרחוק. החינוך המיוחד וכן הלימודים בפנימיות ולימודי נוער בסיכון יימשכו כרגיל. מנגד, פעילויות של תנועות נוער ייאסרו.

במקומות העבודה יוכלו להיות עד עשרה עובדים או 50% מכלל העובדים, הגבוה מביניהם, למעט אלה שמוגדרים חיוניים, או מקומות שעוסקים בעבודות בינוי או תשתית, וכן בתעשיות ביטחוניות. ביטול ההכרזה על אילת וים המלח כ"איים ירוקים" ייכנס לתוקף רק ביום שני. מתקנים לאימוני ספורט יוכלו להיפתח רק עבור שימוש של ספורטאים מקצוענים.