הגיע עם בן זוגו למסעדה - ולא הוכנס: "אמרו שזוג זה גבר ואישה"

עדן אסבן הגיע ל"פרנג'ליקו" שבנצרת עילית עם שותפו לחיים, אך במסעדה סירבו להושיבם: "הייתי המום ונבוך. אמרו לי שאלו נהלי המקום". מהמסעדה נמסר: "מחבקים את הקהילה הגאה"

זמן צפייה: 02:13

עדן אסבן ביקש לסעוד עם בן זוגו במסעדת פרנג'ליקו שבנצרת עילית, אך לטענתו, כשהגיע למקום - נאמר להם שהארוחה מוגשת אך ורק לזוגות של גבר ואישה. "הזמנתי בבוקר מקום למסעדת פרנג'ליקו נצרת עלית בשעה שמונה וחצי לי ולבן זוגי", סיפר אסבן בפוסט שפרסם אמש (שישי) בפייסבוק, ושהפך וויראלי. "לאחר שהגעתי אמרו לי שהיום הוא יום לזוגות ולמשפחות. אמרתי בכניסה שהזמנתי מקום מראש וגם אני כאן עם בן זוגי. שוב אמרו לי שזה רק לזוגות והדגישו שזוג זה גבר ואישה", העיד.

אסבן, לדבריו, חש "המום ונבוך". "המום ונבוך הסתובבתי והלכתי", הוא ממשיך ומתאר את השתלשלות האירועים. "לאחר כמה דקות התקשרתי לסניף כדי לוודא שאכן ישנו שולחן על שמי, הייתי מספיק חכם כדי להקליט את השיחה הפעם. ענתה לי בחורה מהסניף, אמרה לי שאכן יש שולחן על שמי ושהיא חשבה שעדן זה שם של בת ואם אנחנו זוג גברים אז לא, 'זה הנהלים של המקום'" כתב. ב-17 השעות שחלפו מאז שפרסם אסבן את הפוסט הוא שותף כ-1,300 פעמים, התקבלו אליו מאות תגובות ואלפי אנשים נחשפו אליו.

מנגד, במסעדה טענו בתגובה כי הם "אוהבים ומחבקים את הקהילה הגאה", וכי מדובר ב"טעות אנוש שנבעה מאי הבנה". "אוהבים, מכבדים ומחבקים את הקהילה הגאה!", נמסר מפרנג'ליקו בפוסט בפיסבוק. "חברים וחברות, נתחיל בשורה התחתונה: רשת פרנג'ליקו, על כלל השדרה הניהולית וזכייני הסניפים אוהבים, מכבדים ומחבקים את הקהילה הגאה, לא רק בסוף שבוע מצעד הגאווה, אלא כל השנה. באשר למקרה המצער שקרה אמש אצלנו בסניף, מדובר בטעות אנוש שנבעה מאי הבנה שלמה, עליה אנו לוקחים אחריות מלאה. לא בכדי להשתיק ובטח לא בשביל להקליל, אלא מתוך רגש אמיתי הנמצא במקום בו אנו מאמינים שכלל בני האדם שווים, וחשובים באותה המידה, ללא קשר לדת, גזע, מין או נטייתם המינית. מיותר לציין שהשיח המשתולל ברשת החברתית בשעות אלו הוא חשוב ביותר, ויש להעלות נושאים מסוג זה לשיח בכל הזדמנות, אך מנגד חשוב לנו להבהיר שוב שבעינינו: אבא ואבא = משפחה, אמא ואמא = משפחה, אבא ואמא = משפחה!"

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר בתגובה למקרה כי "להט"בופוביה מתרחשת יום יום, דקה דקה, והיא תזכורת מצלצלת למציאות בה אנחנו נמשיך לצעוד ולהאבק בה. אפלייה פושעת כלפי הקהילה התרחשה אתמול בנצרת עילית, בזמן שאלפי צועדות וצועדים שטפו את רחובות תל אביב, המציאות היא תזכורת מצלצלת בה אנחנו נמשיך לצעוד ולהאבק באפליה. בשנת 2019 אף בעל עסק לא יחליט עבורנו מי יהיו בני ובנות הזוג שלנו ואיך יראו המשפחות שלנו. אפליה כלפי להט"בים היא מחוץ לחוק! ומתרחשת בהמשך ישיר לשיח האלים, מצד גורמים שונים, המתנהל במרחב הציבורי כנגד הקהילה הגאה וכנגד ערכי השוויון והסובלנות כלפי השונה".

באגודה למען הלהט"ב הוסיפו כי הם עומדים בקשר עם אסבן ומייצגים אותו משפטית. "אנו לא נשתוק אל מול האפלייה, משום סוג ובשום מקרה! מפגן התמיכה והסובלנות האדיר שהתקיים אתמול בתל אביב וממשיך ומתקיים לאורך החודש בכל רחבי הארץ מספק רוח גבית למאבק הצודק לשוויון, האגודה בקשר עם עדן ומייצגת אותו משפטית. אנו נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו בכדי למצות את הדין עם בעל העסק הזה ועם אחרים עד למיגור האפלייה האסורה והמסוכנת הזו". ממנהל הסניף של פרנג׳ליקו בנצרת עילית מסר בתגובה: ״מקרה מצער. ערכתי שיחה עם צוות המסעדה, הבהרתי את העניין ואנחנו נוודא שמקרים כאלה לא יחזרו בסניף שלי״.

לחדשות נוספות בנושא >>

"ניצור מציאות חדשה": כרבע מיליון השתתפו במצעד הגאווה בת"א

לאחר מצעד הגאווה: הושחתה האנדרטה לזכר שירה בנקי בי-ם • תיעוד

סקר חדשות 13: 40% מהציבור מבינים הורים שדוחים ילדים להט"בים

דגל הגאווה
דגל הגאווה | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 לקראת מצעד הגאווה, כי 40% מהציבור הישראלי מקבלים בהבנה הורים שמתכחשים לילדיהם הלהט"בים  – כך לפי סקר שערך פרופסור קמיל פוקס ל-"שש – אמנון לוי". 45% מהמשיבים ענו כי אינם מקבלים בהבנה דחייה כזאת. נוסף על כך, מחצית מהציבור טען בסקר כי היה מקבל את ילדיו אילו היו יוצאים מהארון, לעומת רבע שאמר שלא היה מקבל את היציאה מהארון בהבנה ורבע שענה כי מדובר בבעיה חמורה.

עוד עולה מהסקר כי 48% מהציבור הישראלי תומכים בנישואים גאים ובהענקת זכויות שוות לזוגות גאים - מדובר בירידה של 10% ביחס לשנה שעברה. כמו כן, 58% מהציבור מתנגדים לקיומו של מצעד הגאווה.

כ-250 אלף בני אדם השתתפו אתמול במצעד הגאווה בתל אביב שחל בפעם ה-21, תחת הכותרת "המאבק לשוויון" ו-#מחוץ לחוק. מאות שוטרים, לוחמי משמר הגבול, מתנדבים וסדרנים שהו לאורך המסלול ואבטחו את האירוע.

מצעד הגאווה 2019 | צילום: גיא יחיאלי, באדיבות עיריית תל-אביב-יפו

בשעה 12:00 הזניק ראש העיר רון חולדאי את המצעד, שהסתיים בפארק צ'ארלס קלור שבעיר. "אני גאה לעמוד כאן בבמה הזאת במצעד הגאווה ה-21 בעיר תל אביב-יפו", אמר חולדאי. "מגיע לכולנו להרים את קולנו ולהגיד שאחרי דרך ארוכה שעשינו, יש עוד הרבה הרבה מה לעשות. אני מבטיח לכם שלא נרפה ולא נוותר ונמשיך להיאבק עד שנראה שוויון מלא בארץ ישראל".