האירוע הגדול בעולם: מאות אלפים בהילולת רשב"י במירון

מתחם קבר רשב"י התמלא בחוגגים, שמציינים את האירוע כמעט ללא הגבלות. 52 איש טופלו ע"י מד"א • ברחבי הארץ מציינים את ל"ג בעומר • נציב הכבאות: איסור הדלקת המדורות מנע עשרות נפגעים

זמן צפייה: 08:43

הילולת רשב"י בל"ג בעומר במירון: מאות אלפי ישראלים עושים את דרכם הערב (חמישי) לקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון כדי לציין את החג, כמעט ללא הגבלות. מדובר ככל הנראה באירוע בגדול בעולם מאז פרוץ המגפה. במשרד הבריאות חוששים הערב שההתקהלות ההמונית תיצור התפרצות מחודשת בארץ.

עד כה, צוותי מגן דוד אדום טיפלו עד כה ב-85 חוגגים, בהם גבר כבן 80 שהתמוטט על רקע רפואי ובוצעו ופונה לבית החולים תוך שמבצעים בו פעולות החייאה. היתר סבלו מהתעלפויות על רקע בעיות רפואיות, תשישות וחבלות קלות. שמונה מהמטופלים פונו לבית חולים.

בד בבד, ברחבי הארץ כולה מציינים בשעה זו את ל"ג בעומר, ברקע האיסור על הדלקת מדורות שלא במקומות המותרים. בחצור הגלילית ילד בן 12 נפצע קל לאחר שנכווה במהלך מדורה, ובקריית ארבע ילד בן תשע הוכש על ידי נחש ופונה לבית החולים במצב קל.

דדי שמחי, נציב כבאות והצלה, התייחס לאיסור על הדלקת מדורות ואמר בריאיון לחדשות 13 כי "אפשר לחגוג את ל"ג בעומר בלי לשרוף חצי מדינה. מקווה שהחגיגות יעברו בלי נפגעים. איסור הדלקת המדורות מנע עשרות נפגעים".