מרצה בבר אילן בהפגנה בפ"ת: "יגאל עמיר לא רצח את רבין"

ד"ר קידר טען בהפגנת תמיכה בנתניהו כי ראשי התיבות של רוצח רבין הם י.ר, וציין שלא מדובר בראש הממשלה לשעבר עצמו: "מי שעומד מאחורי זה – כנראה פוליטיקאי מוביל". רה"מ: "דברי הבל" • צפו

זמן צפייה: 02:25

בהפגנת התמיכה שנערכה אתמול (שלישי) בערב בכיכר גורן שבפתח תקווה, אמר ד"ר מרדכי קידר כי יגאל עמיר לא רצח את רבין וכי הסיבה שהוא יושב בכלא בבידוד היא כדי למנוע מהאמת להישמע. דבריו זכו למחיאות כפיים ממשתתפי ההפגנה.

אוניברסיטת בר אילן, שבה קידר מרצה, גינתה את הדברים בכל תוקף. ראש הממשלה נתניהו מסר כי הוא "מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין".

קידר, המרצה במחלקה לערבית בבר-אילן, טען כי רוצחו האמיתי של רבין הוא אדם שראשי התיבות של שמו הם י"ר והדגיש כי לא מדובר ביצחק רבין עצמו. "מי שעמד מאחורי העניין הזה הוא כנראה פוליטיקאי מוביל, שרצה לחסל את יצחק רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו", הוסיף קידר. "אני קורא מכאן להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התיאוריה שהימין רצח את רבין".

מרדכי קידר
מרדכי קידר | צילום: יוסי כהן, חבר הליכוד מכפר סבא

לטענתו, קיים ניסיון מכוון להסתיר את האמת בעניין הרצח. "24 שנים שהימין מוכפש, שהאוניברסיטה שלי, בר אילן, מוכפשת, שכולנו מוכפשים בגלל מה שאולי לא יגאל עמיר עשה. הוא יושב בכלא בבידוד. למה בבידוד? כדי שלא יגיד את האמת לאף אחד". למרות דבריו של קידר, יש לציין כי יגאל עמיר אינו יושב בבידוד כבר שבע שנים.

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, גינה את הדברים שאמר ד"ר קידר אמש בעצרת למען רה"מ. "נתניהו ותומכיו שוב עולים למרפסת בכיכר ציון",אמר פרץ. "הפה הוא פיו של קידר, אולי גם הטקסט, האוירה היא אווירת נתניהו. לקח הרצח לא נילמד וההסתה נמשכת. לא ניתן יד לשכתוב ההיסטוריה על ידי מחנה שלם, אותו המחנה שההסתה שהוביל הביאה לרצח. מפלגת העבודה בראשותי תמשיך להילחם על דרכו של רבין, נמשיך להביא תקוה לעם בשני הדגלים: דגל השלום לצד דגל הצדק החברתי".

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לתומכים שהגיעו להפגין בעדו אתמול בפתח תקווה, כתבה ח"כ מיקי חיימוביץ' מכחול לבן: "בעד האמת ?! גם של פרופ קידר שעל הבמה אמר שיגאל עמיר לא רצח את רבין? אתה מודה גם לו? אין גבול?".

גם חברת הכנסת סתיו שפיר הביעה ביקורת על הדברים. "ביבי תומך בהפגנה שאחד מנואמיה טען שיגאל עמיר לא רצח את רבין", כתבה שפיר בחשבון הטוויטר שלה.

שפיר המשיכה וכתבה כי "מפתיע שהרוצח בעצמו עוד לא הוזמן לשלוח נאום מהכלא כדי לגבות את טענת נתניהו על רדיפת מערכת האכיפה את 'הימין'. אין מוסר או קו אדום. איזה אמון אפשר לבנות עם ביבי? המשימה הכי חשובה היא להרחיק את האיש המסוכן הזה מכל מוקדי הכוח".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, התייחס לדברי קידר ואמר: "יגאל עמיר הודה והורשע בבית משפט ברצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל ומעולם לא הביע חרטה על כך. אם יש למישהו ראיות חדשות הוא יכול להעלות אותן בפני הגורמים הרלבנטיים. קונספירציות שפוגעות ברגשותיו של מרבית העם בנושא הזה, מקומן לא בהפגנה נגד הדיקטטורה המשפטית".

תגובת אוניברסיטת בר אילן: "הנהלת אוניברסיטת בר אילן מגנה בכל תוקף את הדברים של ד"ר קידר. הדברים נאמרו על דעתו בלבד ואינם מייצגים את האוניברסיטה ואנשיה. אנו סבורים שאין מקום להתבטאויות מסוג זה בחברה הישראלית".