בשל הקורונה: חדר התפירה בבי"ס - הפך למפעל חיוני לייצור מסכות

בעקבות המגפה, בית הספר ג'וליס לבנות קיבל משימה לתפור 1,000 מסכות הגנה לצוות הרפואי בבית החולים זיו בצפת - בתוך שלושה ימים. "דוגמא לערבות הדדית יוצאת מגדר הרגיל"

מפעלון התפירה של רשת החינוך עתיד בג'וליס, המופעל ע"י רשת חינוך עתיד, הוכרז ע"י מערכת הביטחון כמפעל חיוני. בעקבות זאת, החל המפעל לעבוד מסביב לשעון בתפירת כ-1,000 מסכות ייעודיות לצוות הרפואי בבית החולים "זיו" בצפת.

בשיאו של משבר הקורונה, מנהלת בית הספר ג'וליס לבנות, גברת שדיה נבואני, התבקשה להפעיל מחדש את מפעלון התפירה של בית הספר המקצועי. עם קבלת המשימה, היא רתמה את צוות ההוראה של המפעלון לבניית תוכנית עסקית שתצליח לייצר בתוך שלושה ימים  כ-1,000 מסכות לצוות הרפואי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה תאשר: סגר על הערים ממחר ב-17:00 ועד ליום ראשון

"מקווה שאת חגי תשרי נבלה ביוון": כך ייראה נתב"ג אחרי הקורונה

מתווה החזרה ללימודים: קבוצות קטנות בחצרות יחד עם למידה מרחוק

בית הספר ג'וליס לבנות
בית הספר ג'וליס לבנות

מינוי מנהלת פרויקט, יצירת קשר עם ספקי בדים מיוחדים ובניית לו"ז מפורט ומתוכנן היו חלק בלתי נפרד מניהול המשימה המורכבת. לצורך הפרויקט המיוחד התנדבו תלמידות בכיתה י"א ומורות לתפירה והחלו לעבוד ללא הפסקה בעיצוב הגזרה המבוקשת של המסכה, גזירה, תפירה, אריזה ושליחה לבית החולים.

כחלק מהאתגר, מסכה זו היא ייחודית לצוותים הרפואיים, שכן היא מכסה את כלל הפנים (למעט העיניים), צריכה להיות מבד מיוחד אשר עומד בתקנון משרד הבריאות ועליה להיות נוחה ללבישה במהירות ונעימה להסתובבות עימה במשך היום על הפנים.

מנכ"ל רשת חינוך עתיד, אייל קרמר, אמר: "גם בימים אלו, רשת עתיד רותמת את בני הנוער שלה לתרום למדינת ישראל מתוך תחושת שייכות וגאווה ומעודדת עזרה הדדית וסולידריות שכה חשובים בעת הזו. אני רוצה להודות באופן אישי לאותן תלמידות ומורות אשר התגייסו למשימה באופן מיידי ומהוות דוגמא לערבות הדדית יוצאת מגדר הרגיל".