130 אלף משרות פנויות במשק - המספר הגבוה ביותר מזה 12 שנים

ברקע התוכנית של משרד האוצר לעידוד חזרה לעבודה, מפרסמת הלמ"ס נתונים על מספר המשרות הפנויות בחודשי פברואר עד אפריל לשנת 2021. חמישית מהמשרות הפנויות הן בענף המסעדנות, שיא בתל אביב

שירות התעסוקה הישראלי
שירות התעסוקה הישראלי | צילום: באדיבות שירות התעסוקה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (רביעי) את תוצאות סקר המשרות הפנויות בשוק העבודה בחודשים פברואר- אפריל לשנת 2021. לפי הסקר, מספר המשרות הפנויות בשוק נכון לחודש אפריל, עומד על 130.3 אלף משרות - המספר הגבוה ביותר שנמדד מזה 12 שנים. עם זאת, בין חודשים מרץ לאפריל נרשמה עלייה ניכרת במספר המועסקים לצד העלייה בביקוש לעובדים. זאת, ניתן להסביר בפתיחת המשק לאחר מבצע החיסונים המוצלח.

את העלייה החדה במספר המועסקים והביקוש לעובדים, ניתן לראות בצורה הטובה ביותר בענף האירוח והמזון. מספר המועסקים בחודש מרץ עמד על 97.5 אלף ואילו בחודש אפריל עמד על 132.6 מועסקים בפועל. על אף העלייה בכמות המועסקים, המחסור בעובדים בענף מהווה כחמישית מכלל המשרות הלא מאוישות.

שירות התעסוקה הישראלי
שירות התעסוקה הישראלי | צילום: באדיבות שירות התעסוקה

כל מחוזות המדינה חזרו לאותו מספר המשרות הפנויות טרם המשבר, מלבד תל אביב, שם קיימות 33.9 אלף משרות פנויות. שיעור כלל המשרות הפנויות במשק בחודש אפריל היה 4.86% בחודש. כאמור לאור פתיחת המשק, חלה ירידה בשיעור המשרות הפנויות בחודש מרץ כך שעמד על 4.63%.

לפני כחודש פורסם בחדשות 13, כי משרד האוצר עוסק בגיבוש תוכנית החזרת עובדים אל שוק התעסוקה על ידי הגבלת דמי האבטלה. על פי תוכנית המשרד, ב-30 ביוני ייפסקו דמי האבטלה באופן אוטומטי. אז, בני ה-28 ומטה לא יהיו זכאים לקבל אותם - לא משנה מהן הסיבות בגינן הם מובטלים. בנוסף לכך, באוצר מעוניינים שהתקופה המירבית לקבלת דמי האבטלה תעמוד על 90 ימים בלבד, גם עבור אנשים מבוגרים.