ברכת הנשיא ליום העצמאות: "כולנו נועדנו לחיות יחד בבית הזה"

בפעם אחרונה בתור נשיא מדינת ישראל, ראובן ריבלין שלח את ברכתו לאזרחים ולקהילות היהודיות ברחבי העולם. "גדלתי בימים בהם לא הייתה לנו מדינה. עבורי, ישראל איננה מובנת מאליה"

זמן צפייה: 03:37

יום העצמאות התשפ"א: נשיא המדינה ראובן ריבלין שלח הערב (חמישי) ברכת חג עצמאות שמח לאזרחי ישראל בארץ ולקהילות היהודיות בעולם. "חג שמח מירושלים", פתח הנשיא את דבריו. "את יום העצמאות הקודם לא יכולנו לחגוג יחד עם המשפחות ועם הקהילות בחוצות הערים, לא יכולנו לשמוח יחד על קיומו של נס הקמתה של מדינת ישראל".

"הנס הזה", הוסיף הנשיא, "נחלם ונבנה והיה למציאות לפני 73 שנים בזכות חלומות ובזכות מעשים של דור המייסדים ודור הוותיקים. נס שעבורו שילמו רבים וטובים בחייהם. נס שממשיך להיבנות ולהתרחש בכל יום בזכות עבודת ראש וכפיים, עבודת לב ונפש של כל אחת ואחד מאיתנו".

"כילד, גדלתי בימים בהם לא הייתה לנו מדינה. עבורי, עבור בני גילי, מדינת ישראל איננה מובנת מאליה. עבור הדור הצעיר היום, מדינת ישראל העוצמתית והאיתנה, החדשנית והמשגשגת, פורצת הדרך והשמחה, היא עובדה קיימת. וטוב שכך. אבל עבודת הבניין הפנימית שלנו, עבודת הבניין של האומה והחברה שלנו, עוד לא הסתיימה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ברני מיידוף, שהורשע בהונאה הגדולה בהיסטוריה, מת בתאו בכלא

משלומי שבת ועד שירה איסקוב: משיאי המשואות ביום העצמאות ה-73

היועמ"ש לבג"ץ: לדחות את העתירה נגד הטלת המנדט על נתניהו

נשיא המדינה ראובן ריבלין
נשיא המדינה ראובן ריבלין | צילום: עומר מירון, לע''מ

"עלינו לשים את הסולידריות, את השותפות, את הערבות ההדדית תמיד – בראש מעייננו. לזכור שכולנו, יהודים וערבים, חילונים, חרדים ודתיים, כולנו נועדנו לחיות יחד בבית הזה. הבריאות, הכלכלה, החינוך, הביטחון והשקט, איכות החיים שלנו, וגם המשך שגשוגה ובטחונה של המדינה - תלויים כולם בהבנה העמוקה שכולנו, כולנו בניה ובנותיה של הארץ הזו".

כידוע, בעוד כמה חודשים אמורה להסתיים כהונתו של ריבלין כנשיא, ולכן, במכתבו ציין כי "זו השנה האחרונה שבה אני זוכה לאחל יום עצמאות שמח לאזרחי ישראל מכאן, ממשכן נשיאי ישראל בתפקידי כנשיא. וזו באמת זכות גדולה ומרגשת עבורי במיוחד השנה".

"אני מאמין בייעוד שלנו לחיות על הארץ הטובה הזאת לבנות ולפתח אותה, לטובת כל תושביה, להגן עליה ולהבטיח את גבולותיה מפני כל צר וכל אויב – מקרוב ומרחוק. אני מאמין ביכולת שלנו לדבוק זה בזה, לגדול ולצמוח, כיחידים וכעם, גאים. גאים במה שהשגנו עד כה, ובוטחים בימים הטובים שעוד נכונו לנו. והם נכונו לנו, והם יהיו טובים. יום עצמאות שמח יקיריי ויקירותיי חג עצמאות שמח ישראל!"