לקראת יום העצמאות ה-71: החלו האימונים למטס חיל האוויר

דובר צה"ל הודיע שתורגש תנועת מטוסי ומסוקי קרב מעל כמה ערים, כחלק מאימון מתוכנן שיימשך בשבועיים הקרובים, עד לאירוע החגיגי • צפירה תישמע בהר הרצל, כחלק מניסוי צופר לקראת ימי הזיכרון

מטס חיל האוויר
מטס חיל האוויר | צילום: חיל האוויר, טוויטר

חיל האוויר הודיע היום (שני) כי החל בשעות הבוקר באימונים לקראת מטסי יום הזיכרון ויום העצמאות ה-71 למדינת ישראל. המטסים יעברו מעל כמה ערים ואתרים ותורגש תנועת מטוסי ומסוקי קרב. האימונים יימשכו לאורך השבועיים הקרובים, ובחיל האוויר הדגישו כי הם תוכננו מראש.

בתוך כך, הודיע דובר צה"ל כי היום תישמע צפירה בהר הרצל שבירושלים, כחלק מניסוי צופר לקראת ימי הזיכרון הקרובים. במידה ותופעל אזעקת אמת, תישמע אזעקה עולה ויורדת.

לכתבות נוספות בנושא:

"האימא של עפולה";: סיפורה של אם אומנה ל-52 ילדים שתשיא משואה

מנהיג הקהילה היהודית בפיטסבורג ישיא משואה: "מייצג אנושיות"

רופאה עם שיתוק מוחין נבחרה להשיא משואה:"התגברה על כל מגבלה"

יהודה פוליקר במפגש מדליקי המשואות
יהודה פוליקר במפגש מדליקי המשואות | צילום: חדשות 13

אתמול, כזכור, היוצר יהודה פוליקר השתתף אתמול במפגש משיאי המשואות בהר הרצל. במהלכו אמר בהתרגשות: "אני לא רגיל לדבר, אני רגיל לשיר. זה מה שאני מציע להרבה מגמגמים - כששרים זה לא קורה", וכן סיפר על אביו: "אני נולדתי וספגתי את הסיפורים שלו לאורך הילדות שלי, זה טמוע בי. למזלי יכולתי בתוך כל הפלונטר הזה להוציא את השסתום מעצמי, ולחבר הרבה אנשים מהדור השני שלא דיברו".

"כשהוא השתחרר מהמחנות בסוף המלחמה והבין שנשאר לבד, הייתה לו האופציה - היו לו כמה חברים שהציעו לו להצטרף אליהם לאמריקה. הוא אמר: 'לא, אני נוסע להקים מדינה, ושם זה לא יקרה שוב. לא עוד'", הוסיף פוליקר. עוד התייחס בדבריו לשותפו ביצירת האלבום "אפר ואבק" ואמר: "עשינו את זה יחד, יעקב גלעד ואני. אני חייב לציין אותו". לסיכום אמר פוליקר: "אני מאוד נרגש ומקווה כשאדליק משואה, אצטרך לדבר בשירה כדי שאני לא אגמגם".

במפגש שבו סיפרו המשתתפים מדוע זכו בכבוד ועבור מי ישיאו את משואתם, אמר אל"מ שי סימן טוב: "המשואה היא לא אישית שלי, אני מייצג עשרות אלפי חיילים, חיילות, לוחמים ולוחמות". הבמאי אבי נשר הוסיף: "כשנולדו ילדיי, הדבר החשוב לי ביותר מלבד בריאותם היה שהם יגורו בארץ". מארי נחמיאס, ניצולת שואה אמרה כי היא "מברכת קודם כל את כל עם ישראל. שיעלו כמו השמש שצפה על המים".

"אני מגיל 15 נושאת את דגל ישראל על מדי הכדורסל שלי, ומייצגת את המדינה כספורטאית", סיפרה מורן סמואל, שחקנית כדורסל, "אני משתדלת לגרום לילדים, לבני נוער ולחברה כולה להצליח לראות אחד את השני ואת מה שיש לנו להביא כמדינה".

גם שלוש האימהות שבניהן נחטפו ונרצחו לפני חמש שנים השתתפו באירוע. איריס יפרח ציינה: "זה העם שלנו שהרוח נושבת בתוכו מן הלב החוצה, וזה מה שמחזיק אותנו כעם". רחלי פרנקל הוסיפה: "הבתים שלנו היו מלאים ביהודים מכל סוג אבל גם בדרוזים, צ'רקסים, בדואים ומארונים – אנשים. הגיעו אנשים הגונים שאמרו - 'לא משאירים בנאדם ברגע קשה לבד'".