"זו פשוט התרגשות": המיזם שמאפשר לנערים עם מוגבלויות לשיר יחד

עפרה כהן הקימה יחד עם עיריית ראש העין ועמותת אלאור את "הרכב מנצח", מקהלה המשלבת נוער בעל צרכים מיוחדים עם נערים ללא מוגבלויות. "על הבמה לא רואים את ההבדל" • "משהו קטן וטוב"

זמן צפייה: 03:08

לפני יותר מעשרים שנים, בנה של עפרה כהן נולד עם חוסר אספקה של חמצן. במשך שלוש שנים, היא הקדישה לו כל רגע מחייה ולא ויתרה עד שהוא החל ללכת בכוחות עצמו. באותו יום היא החליטה לעזור גם לאחרים - ומאז היא מתנדבת למען הקהילה. אבל רגע השיא מבחינתה הגיע לפני ארבעה חודשים, כשהקימה יחד עם עיריית ראש העין, עמותת אלאור והקונסרבטוריון בעיר את "הרכב מנצח", מקהלת נערים ונערות בעלי מוגבלויות מוטוריות ושכליות.

"אנו משלבים ילדים עם מוגבלויות יחד עם ילדים ללא מוגבלויות. כאן כולם יכולים ללמוד מוזיקה, כשאנחנו נמצאים על במה אחת - לא רואים את ההבדל", סיפרה כהן. איתן אהרון, חבר בהרכב, אמר: "שרתי את השיר הראשון שכתבתי - "הפרח בליבי", לא ידעת שאכתוב שיר כזה. להגיע לפה זה עונג, זו פשוט התרגשות". ניב יקיר, רכז הפרויקט הוסיף כי "כל התגובות מבפנים הן מדהימות, כי אנחנו רואים את בני הנוער שנחשפים פעם ראשונה לחבר'ה עם צרכים מיוחדים. פתאום יש חברויות חדשות שנוצרות ברמת הנגישות אחד עם השני, זה תענוג גדול".

''הרכב מנצח''
''הרכב מנצח'' | צילום: החדשות 13