מנכ"ל בית חולים הדסה לפני השימוע: "זו כפיות טובה"

פרופ' רוטשטיין צפוי לסיים את תפקידו לאחר ההליך שיתנהל נגדו בשבוע הבא. בריאיון לחדשות 13 טען הבכיר כי לא חטא והסביר שהסיבה לכך הם חיכוכים עם הדירקטוריון. "אני כנראה לא טוב בנימוסין"

זמן צפייה: 03:21

ביום ראשון הקרוב הפרופסור זאב רוטשטיין יעמוד בפני שימוע שעלול לסיים את דרכו כמנכ"ל בית החולים הדסה. לדברי רוטשטיין, "כל אחד שמוזמן לשימוע לפני פיטורין, חושב שנעשה לו אי צדק. הטענות מולי בעיקר מתייחסות למערך היחסים ביני לבין הדירקטוריון ויושבת הראש. אני כנראה לא טוב בהליכות ונימוסין".

עם זאת, נראה שהחומר שנוגע אליו מורכב יותר מכפי שהוא מצייר זאת. חשדות לאי-סדרים כספיים, טיסות לחו"ל על חשבון בית החולים ללא אישור, הוצאות כספיות שהוסתרו לכאורה מהדירקטוריון ועוד. זה לפני שמתייחסים לרצון שלו לקבל בונוס ענק של 300,000 שקלים, בזמן שהמרכז הרפואי שאותו הוא מנהל נמצא בגירעון ענק. 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פייזר ממליצה: מנת חיסון שלישית – כחצי שנה לאחר החיסון השני

שחרור או משפט חוזר? ההכרעה בעניין זדורוב תתקבל בשבוע הבא

מיום שישי הבא: כל השבים מחו"ל יחויבו בבידוד של יממה

פרופ' זאב רוטשטיין
פרופ' זאב רוטשטיין

לתחושת רוטשטיין, "מדובר בכפיות טובה נגדי. מי שבאמת יודע מה קורה פה ב"הדסה" בשנים האחרונות, מבין איך הארגון הזה הגיע ליציבות ותפקוד נכון ומלא". עוד הוסיף הפרופסור כי "הגעתי לתפקידי כאשר בית החולים היה בשפל שלו".

לא מעט גורמים מבפנים ומבחוץ ניסו להילחם ברוטשטיין לכל אורך הדרך, אבל נראה שהפעם, בשל החומר הרב שהצטבר נגדו בדירקטוריון, הקרב כבר בדרך להכרעה ולפרידה.

פרופסור זאב רוטשטיין, מנכ''ל המרכז הרפואי הדסה
פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ''ל המרכז הרפואי הדסה | צילום: חדשות 13

כזכור, דירקטוריון בית החולים זימן בתחילת השבוע את רוטשטיין לשימוע לפני פיטורים. לטענת גורמים בהדסה, רוטשטיין היה מעורב באי סדרים כספיים - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. בין היתר, החשד נוגע גם להיעדרויות לא מדווחות, טיסות לחו"ל ללא אישור והסתרת מידע מהדירקטוריון.

באחד הסעיפים המרכזיים שעליהם יצביע הדירקטוריון, נכתב כי לאחרונה ביקש רוטשטיין בונוס בסך 300 אלף שקלים - חרף העובדה כי הוא מקבל שכר גם ממקומות אחרים, וכי בית החולים עצמו מצוי בגירעון של 400 מיליון שקלים. באותו סעיף יציינו כי מצב בית החולים כה קשה, עד שהמנכ"ל בעצמו ביקש מבתי חולים אחרים להעביר אליהם תחבושות.

בית החולים הדסה עין כרם
בית החולים הדסה עין כרם | צילום: החדשות 13

בנוסף לכך, חברי הדירקטוריון יטענו כי רוטשטיין נוהג לטוס לחו"ל לעיתים קרובות - אך מבלי שיש לו סיבה מוצדקת. אותן נסיעות, אפילו לא מסייעות לתרומות עבור בית החולים. כמו כן, הוא קיבל לכאורה תשלומים מחברה בת של הדסה - ונדרש להחזיר אותם רק אחרי שהדבר התגלה.