אדלשטיין: "נרחיב את הבדיקות - גם לאנשים ללא תסמינים"

שר הבריאות הודיע על שינוי מדיניות הבדיקות, וציין שאנשים ללא תסמינים יהיו זכאים לבדיקה, בין היתר במקרים בהם בן בית חלה או שהיו במגע קרוב עם חולה בביה"ס. רופא מטפל יוכל לשלוח לבדיקה

זמן צפייה: 02:45

שר הבריאות יולי אדלשטיין ערך היום (ראשון) תדרוך בנושא מדיניות הבדקיות ברקע העלייה במקרי ההידבקות בכמה בתי ספר ובפרט בגימנסיה בירשלים. במסגרת התדרוך הודיע אדלשטיין על שינוי במדיניות הבדיקות ועל הרחבתן: "זה לא סוד שיש חילוקי דעות לגבי הצורך בהרחבת מעגל הבדיקות. מעכשיו נרחיב את הבדיקות גם ללא תסמינים לכל הארץ ולא רק לבתי הספר".

"נבדוק אנשים ללא תסמינים, שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת, הוסיף, "כל רופא יוכל לשלוח אדם לבדיקה. זה לא סביר שאנחנו עם מספר של 2,000-3,000 בדיקות ביום כשהיכולת הרבה יותר גבוהה מזה".

[brightcove_iframe video_id='programs-before-the-news-articles-part-3105201954' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת שר הבריאות המלאה' kid='1_qt4t8tq4' duration='588'']

עם זאת, שר הבריאות ציין כי אין כוונה לשנות את כללי הבידוד: "לא יהיה מצב שמישהו שהיה במגע עם חולים, נבדק ויצא תקין – יפתור עצמו מבידוד. זה לא משנה את העובדה שהסימפטומים מתפתחים אצל כל אחד בקצב שונה ובהחלט יכול להיות מקרה שמישהו נבדק ופיתח את המחלה רק לאחר כמה ימים".

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

אדלשטיין פירט את התנאים שמי שיעמוד בהם יהיה זכאי לבדיקה, גם אם לא פיתח תסמינים: בני בית של חולה מאומת ייבדקו ביום אימות בן הבית ופעם נוספת לאחר חמישה ימים, אנשים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת בבתי הספר או במסגרות דיור מוסדי, כל האוכלוסיות המיוחדות בהתאם להנחיות של משרד הבריאות במקרים מיוחדים, כמו כן - גם רופא מטפל יוכל על פי שיקול דעתו לשלוח אדם לבדיקה.

עוד ציין כי כל אדם עם תסמינים שהיה במגע קרוב עם חולה מאומת וכל אדם עם תסמינים של המחלה שהגיע לבית חולים יהיה זכאי לבדיקה.

שר הבריאות התייחס גם להתפרצות בגימנסיה בירושלים ואמר כי "זה לא סוד שאירוע ההידבקות בביה"ס בירושלים מאוד מדאיג אותנו. המספרים מדאיגים בשל עצמם, בכל הישיבות שלנו המסקנה שעולה שזה כנראה סימפטום למשהו רחב יותר שקורה בעוד בתי ספר. מתוך כ-2,800 בדיקות שבוצעו לפני זמן קצר נמצאו כבר 53 חולים חדשים. הנתונים האלה מאוד מדאיגים", אמר.