אדלשטיין: בעוד כשבועיים גם האוכלוסייה הצעירה תוכל להתחסן

שר הבריאות עדכן מתי מבצע החיסונים ייפתח עבור כלל הציבור, והבהיר: "התורים לאוכלוסיות בסיכון שנקבעו לעוד חודש יוקדמו" • משרד הבריאות הקים ועדה לבחינת התפשטות המוטציה בישראל

זמן צפייה: 00:37

שר הבריאות יולי אלדשטיין העריך הבוקר (חמישי) בריאיון לאודי סגל ודפנה ליאל בגל"צ כי "בעוד פחות מחודש, כשבוע-שבועיים, ייפתחו החיסונים גם לאוכלוסייה הצעירה". אדלשטיין דיבר גם על העלייה בתחלואה, וסיפר: "מכל סקטור אני שומע 'אצלנו אין הדבקות', ואני כבר חודשים מנסה להבין - אם אין הדבקות בשום מקום, מאיפה הן מגיעות?".

השר התייחס לביקורת על כך שבשל העומס, לרבים מאלו שביקשו להתחסן נקבע תור לחודשים פברואר-מארס, והבהיר כי "התורים לאוכלוסיות בסיכון שנקבעו לעוד חודש-חודש וחצי יוקדמו. לא תהיה המתנה כזאת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

זעם על פתיחת מערכת החינוך לחמש שעות: "החלטה מופרכת ומנותקת"

שיפור קל במצבו של ביטן: מתקשר עם סביבתו – עדיין מחובר לאקמו

הממשלה אישרה: ישראל תיכנס לסגר שלישי ביום ראשון ב-17:00

שר הבריאות יולי אדלשטיין עם המחוסן הראשון בבית גיל הזהב מגדלי הים התיכון בשערי תקווה | צילום: חורחה נובומינסקי, לע''מ

בהמשך לדבריו של שר הבריאות, המרכז הרפואי שיבא תל השומר הודיע כי ייפתח מרכז חיסונים לאומי שיפעל 24 שעות ביממה ובו יתחסנו אוכלוסיות מיוחדות.

בתוך כך, משרד הבריאות הקים ועדה לבחינת התפשטות המוטציה הבריטית בישראל. הוועדה צריכה להמליץ אילו בדיקות לבצע בשגרה לנוכחות המוטציה, ומאילו מדינות. הקמת הוועדה מגיע פחות מיממה לאחר שאדלשטיין עדכן בישיבת הממשלה כי אותרו 4 ישראלים הנגועים במוטציה.

זאב אלקין
זאב אלקין | צילום: חדשות 13

כזכור, מבצע החיסונים נפתח ביום ראשון בבוקר, יממה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ואדלשטיין עצמו היו הראשונים להתחסן. בהמשך, ובהתאם למתווה של משרד הבריאות, היו אלו הצוותים הרפואיים שהתחסנו, וכן מבוגרים בני 60 ויותר.