שיפור במצב בן ה-22 שחלה בקורונה - חזר להכרה מלאה

מביה"ח איכילוב נמסר כי אפיק סויסה, אשר אושפז במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ לאחר שנדבק בנגיף, החל לתקשר עם הסביבה - אולם עדיין נתמך במכונת לב ריאה. "מקווים שהמשך תהליך השיפור ימשיך"

זמן צפייה: 01:13

מגפת הקורונה: בית החולים איכילוב עדכן הערב (ראשון) כי חל שפור נוסף במצבו של אפיק סויסה, בן ה-22 שאושפז במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ לאחר שנדבק בנגיף. מבית החולים נמסר כי סויסה חזר להכרה מלאה ומתקשר עם הסביבה, אולם הוא עדיין נתמך במכונת לב ריאה.

"כולנו תקווה שהמשך תהליך השיפור ימשיך", אמר ד"ר עדי נמרוד, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי באיכילוב, והוסיף: "נעשה כל מאמץ להחזירו לשגרת חייו הקודמים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ריבלין הודיע לגנץ: לא אאריך את המנדט שלך להרכבת הממשלה

מחדל בתי האבות: מניין המתים במוסד לקשישים ביבנאל עלה ל-12

שייטת 13 נרתמת למאבק בקורונה: תייצר מכלים עם חמצן רפואי

אפיק סויסה, בן ה-22 שחלה בקורונה
אפיק סויסה, בן ה-22 שחלה בקורונה | צילום: צילום עצמי

לפני כשבועיים, ביקשה אימו של אפיק להזהיר את הציבור כי "המגפה לא פוגעת רק במבוגרים". בשיחה עם חדשות 13 אמרה שבנה הוא "בחור צעיר בלי מחלות רקע, ילד ספורטיבי שמשחק כדורסל. הוא הגיע לבית החולים במצב קל והדרדר תוך יומיים". לדבריה, "עוד כשהוא היה בחו"ל אמרתי להיזהר מהקורונה, והוא ענה לי 'אמא אני בחור צעיר, אני עושה אפצ'י אחד והקורונה הזאת עפה".

ייצור מכונות הנשמה
ייצור מכונות הנשמה | צילום: מיכאל וינרסקי

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי מספר המתים מהמחלה בישראל עלה ל-103 בני אדם. מניין הנדבקים עלה ל-10,878, מתוכם 174 חולים במצב קשה, ובהם 123 מונשים - ירידה מאז אתמול, אז היו 129. 155 מהישראלים שלקו בנגיף חולים במצב בינוני ו-9,058 קל, 1,388 החלימו ושוחררו.