במשרד הבריאות סותרים את קיש: "ההקלות ייצאו לדרך כמתוכנן"

אחרי שהזהיר כי הפתיחה המתוכננת נמצאת בסכנה בשל העלייה במקדם התחלואה, גורמים במשרד הבריאות הבהירו: שלב ההקלות יתקיים כסדרו; קיש: "הבעתי חשש, אם המקדם יעלה - נצטרך לעשות חושבים"

זמן צפייה: 05:26

סגן שר הבריאות יואב קיש הצהיר הבוקר (רביעי) כי שלב ההקלות הבא המתוכנן ליום ראשון נמצא בסכנה בשל העלייה בתחלואה ובמקדם ההדבקה שהגיע ל-1, אלא שבצמרת משרד הבריאות סותרים את דבריו, ומבהירים: שלב ההקלות השלישי צפוי להתקיים כסדרו.

כזכור, ביום ראשון אמורים להיפתח כיתות ז'-י' ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים גבוליים, וכן בתי קפה ומסעדות קטנות שיפעלו בהתאם לתו הסגול, כך שתותר ישיבה בחוץ בלבד. באותו היום ייפתחו למחוסנים או מחלימים בלבד גם מסעדות בהזמנה מראש, מלונות, גני אירועים, כנסים ואטרקציות. מגבלת ההתקהלות תעמוד על 20 אנשים בפנים ו-50 בחוץ, למעט ביישובים אדומים.

עד כה, מקדם ההדבקה היה כלי בלעדי שעליו הסתמכו במשרד הבריאות, אבל משום שמרבית המאומתים האחרונים הם צעירים - המקדם הוא כבר לא כלי חיזוי אמין לעומס על מערכת האשפוז. לכן, במשרד הבריאות רוצים כעת לבחון את מספר החולים במצב קשה שמאושפזים בבתי החולים - שם נרשמה ירידה עקבית בשבוע האחרון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעזרת בדיקות קורונה מהירות: גם ילדים יוכלו להיכנס להופעות

השרה גמליאל: האחראית לאסון הזפת – אונייה לובית שיצאה מאיראן

"בני הכה עצמו ואמר את שם הגננת": חשד להתעללות בפעוטון בבת ים

סגן שר הבריאות יואב קיש
סגן שר הבריאות יואב קיש | צילום: חדשות 13

"בריאיון, הבעתי את החשש שלי ממצב שבו מקדם ההדבקה יעלה", הסביר קיש את כוונתו בריאיון לחדשות 13. לטענתו, אם מקדם ההדבקה יוסיף לעלות, "אין ספק שנצטרך לעשות חושבים. התוכנית הזו (של פתיחת המשק) מוצגת כבר חודש, אבל היא תמיד הייתה מותנית בתחלואה ובמקדם ההדבקה".

רק מחר, הבהיר, יוכלו במערכת הבריאות לבחון אם אכן ניתן לאפשר את היציאה לדרך של שלב ההקלות הבא. "אם לא נופתע לרעה בצורה דרמטית, מחר יעברו התקנות בממשלה והמהלך יהיה מוגמר ליום ראשון", הסביר. "עם זאת, עדיין מאוד חשוב לשמר את המקדם קטן מ-1, כי ברגע שהוא נפרץ למעלה - כמעט ואין דרך לעצור אותו".

מוקדם יותר היום, פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש הודה כי קיימת היתכנות לסגר רביעי - חרף ההצרות של נתניהו, לפיהן את פסח הקרוב נחגוג כרגיל. כשנשאל קיש אם הוא סבור שהאפשרות של סגר רביעי נמצאת על הפרק, נמנע מלהשיב באופן חד משמעי ואמר: "המגפה מפתיעה אותנו כל הזמן, אז אני לא מתחייב קדימה".