המדינה מודה: כ-7,000 בחורי ישיבה שחזרו ללמוד באישור - נדבקו

פרסום ראשון: בתשובה לעתירת "ישראל חופשית", הודיעה המדינה כי כ-20% מהתלמידים בישיבות שפעלו במסגרת מתווה קורונה - אובחנו חיוביים לנגיף. בג"ץ יצטרך להכריע אם לאפשר את פתיחת המוסדות

זמן צפייה: 00:58

פרסום ראשון: המדינה הודתה היום (ראשון) כי בין 7,000-6,500 תלמידי ישיבות שחזרו ללמוד באישור, במסגרת "מתווה קורונה" - נדבקו בנגיף. בסך הכול שבו ללימודים מפוקחים 35 אלף בחורי ישיבה, ואחד מבין כל חמישה אובחן חיובי לנגיף. זאת בנוסף לישיבות שאינן חלק מהמתווה.

הודעת המדינה בעניין הגיעה בתשובה לעתירה שהגישה לבג"ץ תנועת "ישראל חופשית", שטענה כי אם הישיבות פתוחות לפי תנאי הפנימיות - יש לפתוח את כל הפנימיות, משום שצריך דין אחד לכולם, או לחילופין - לסגור את כל הפנימיות והישיבות. ההכרעה כרגע נתונה בידי בג"ץ.

עוד בחדשות 13:

קבינט הקורונה אישר: התקנות הקיימות יוארכו לפחות עד ראשון הבא

המרוץ לחיסון: המכון הביולוגי יחל ביום ראשון ניסויים בבני אדם

מסתמן: הבידוד יקוצר ל-10 ימים – כפוף לתוצאות בדיקות שליליות

תלמידי ישיבה
תלמידי ישיבה | צילום: צילום מסך

בתוך כך, טרם התקבלה הכרעה בקבינט הקורונה בדבר פתיחת מערכת החינוך לכיתות הנמוכות. עד כה אישרו השרים כי התקנות הקיימות יימשכו עד יום ראשון הבא, וכן התירו פעילויות חינוך בשטח פתוח עד 15 משתתפים ופתיחת פנימיות לנוער בודד.

במהלך הדיון התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסוגיית פתיחת מערכת החינוך, והצהיר כי "אין לנו יכולת לממן קפסולות בכיתות א'-ב'". אמירה זו של נתניהו מגבה את עמדתו של שר האוצר ישראל כ"ץ בסוגיה, ומותירה שלוש אפשרויות: חלוקת כיתות א׳-ב׳ לקבוצות במתכונת של חצי שבוע-חצי שבוע, דחיית החזרה שלהן לצורך התארגנות והקדמת פתיחה של עסקים, או שתי האפשרות יחד.

פיזור תלמידי ישיבה בתל אביב ע''י המשטרה
פיזור תלמידי ישיבה בתל אביב ע''י המשטרה | צילום: חדשות 13

השר אריה דרעי אמר: "הקבינט צריך לקבל החלטה הערב בעניין תלמידי הכיתות א' עד ד'. אי אפשר למשוך זאת יותר. אני מציע שכיתות א'- ב' ייפתחו באופן מלא, ו-ג'-ד ייפתחו בקפסולות. אולי לחייב לעטות מסכות בכיתות א' ו-ב'. מה שיוחלט - כל הקבינט צריך לקבל על כך אחריות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בדיון: "הציבור רוצה לדעת אם ביום הראשון הקרוב יוכלו ללכת לקוסמטיקאיות והילדים יוכלו לצאת לביה"ס. שהכותרות לא 'יהיו הקבינט ישב שש שעות ולא הצליח להחליט כלום'".

ההחלטה המסתמנת היא שכיתות ג'-ד' יחזרו ללמוד בקפסולות, וכיתות א'-ב' יחזרו ללימודים בחצאי שבועות. פתיחת המסחר תיעשה ב-1 בנובמבר, על פי סיכום בין משרד האוצר לבריאות.