המדינה שוקלת סגר של 50% מהמשק; ייתכנו הגבלות בתחב"צ

לפי בכיר ישראלי, משרד הבריאות יחריף את הצעדים להתמודדות עם משבר הקורונה. נשקל סגר שבו חצי מהמשק יושבת, ויציאה מהבית תצומצם לצרכים הכרחיים בלבד. "סגר זה לא שאלה של אם - אלא של מתי"

זמן צפייה: 01:52

בשל משבר הקורונה, בדיונים אצל ראש הממשלה הועלתה האפשרות של סגר והשבתה של 50% מהמשק ועצירת כל הפעילות הלא חיונית, זאת על מנת לבלום את התפשטות הנגיף. גורמים בכירים אמרו בדיונים שנערכו בנושא כי "סגר זה לא שאלה של אם - אלא של מתי". כך, פורסם הערב (שישי) בחדשות 13. במקביל, משרד הבריאות פרסם כי מספר הנדבקים עלה ל-143.

בתוך כך, בכיר ישראלי אמר לחדשות 13 כי משרד הבריאות צפוי להודיע מחר על החמרה נוספת של הצעדים להתמודדות עם התפשטות הנגיף, וכי נשקלות הגבלות על השימוש בתחבורה ציבורית.

במידה ויוטלו הגבלות נוספות משמעותיות, בתי המשפט צפויים לעבור למתכונת מצומצמת של דיוני מעצרים ותום הליכים. במקרה כזה - דיון נתניהו יידחה. במערכת בתי המשפט נערכות כל הזמן התייעצויות בנושא.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בתיה"ס והאוניברסיטאות ייסגרו; גני הילדים ימשיכו לפעול

נתניהו: נקציב 10 מיליארד ש"ח כדי לייצב את המשק מנזקי הנגיף

משרד הביטחון יקים שלושה מתקני החלמה ובידוד לחולי קורונה

טיפול הצוות הרפואי בחולת קורונה
טיפול הצוות הרפואי בחולת קורונה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מוקדם יותר שר הביטחון נפתלי בנט הורה, בתום התייעצות עם משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי, על הקמת שלושה מתקני החלמה לנושאי נגיף הקורונה בישראל בצפון, במרכז ובדרום, כתחלופה לבידוד ביתי.

בנט הנחה לקלוט את החולים כבר בימים הקרובים. "מטרת המתקנים תהיה לרכז את החולים הקלים אשר נושאים את הנגיף בישראל על מנת לאפשר בידוד אפקטיבי, למנוע סכנת הדבקה לבני המשפחה, להקל על המבודדים במישור החברתי ולהעניק מענה רפואי מיידי לחולים במקרה של החמרה", נמסר.

מיטות בחדרי בידוד לחולי הקורונה
מיטות בחדרי בידוד לחולי הקורונה | צילום: רויטרס

אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז על השבתת הפעילות בבתי הספר ובאוניברסיטאות בשל התפשטות נגיף הקורונה. ההחלטה אינה כוללת לפי שעה את הפעוטונים, גני הילדים, מוסדות החינוך המיוחד ונוער בסיכון. עוד הכריז נתניהו: "קורא להקמת ממשלת חירום לאומית - עד הערב".

"אנחנו באמצע אירוע לאומי שלא היה כדוגמתו בכל חייה של המדינה", אמר נתניהו בפתח דבריו. "ארגון הבריאות העולמי הכריז על מגפה כלל עולמית. היעד העליון שלנו הוא להאט ככל האפשר את קצב ההדבקה, לצמצם את מספר החולים, לטפל בחולים באופן שמערכת הבריאות לא תקרוס, ולהרוויח זמן יקר כדי לנסות למצוא חיסון לנגיף".

"ישראל נקטה בכמה צעדים מרחיקי לכת, יותר מכל מדינה אחרת בעולם. המפתח לניצחון הנגיף הוא מניעת ההדבקה - עד שיימצא חיסון", הסביר ראש הממשלה. "המפתח הוא שמירה על היגיינה אישית, ושמירת מרחק בין בני אדם - רצוי של שני מטרים. במסגרת שמירת המרחק, אנחנו סוגרים את בתי הספר והאוניברסיטאות".