משרד הבריאות: שיעור תופעות הלוואי הרציניות מהחיסון נמוך מאוד

מנתוני המשרד עולה כי אחוז אפסי דיווחו על תופעות לוואי רציניות אחרי קבלת מנת החיסון השלישית. כ-11 נערים בלבד, מתוך מאות אלפים שהתחסנו חלו בדלקת קרום הלב

חיסון, קורונה
חיסון לקורונה | צילום: רויטרס

משר הבריאות פרסם הערב (חמישי) נתונים המגיעים מניטור תופעות הלוואי של החיסון לקורונה. בין היתר נמצא כי בחיסון השלישי מדווחות פחות תופעות לוואי כמו עייפות, חולשה וכאב באזור הזריקה, לעומת המנות הקודמות ומספר הדיווחים על תופעות לוואי רציניות עומד על 19, מתוך כל 3.2 מיליון המחוסנים במנת הדחף, ועדיין נבדק האם החיסון הוא הגורם הוודאי אליהן.

משרד הבריאות אוסף מידע על תופעות לוואי קבוע ומשווה אותו למידע הנאסף בעולם ובניסויים הנערכים. על פי משרד הבריאות, תוצאות בדיקת תופעות הלוואי מראות כי החיסונים הינם בטוחים ויעילים ותופעות הלוואי, אם ישנן, לרוב קלות וחולפות מהר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד: צעיר בנגב ניסה לגנוב רכב שטח – השוטרים הגיבו בירי

לפיד נועד עם מלך בחריין: "הפגישה מתווה את הדרך להמשך היחסים"

"המונית התרסקה פה": השיחה הראשונה למד"א לאחר התאונה בצפון

עוד עולה מהנתונים, לגבי דלקת שריר הלב בבני נוער, הנקראת מיוקרדיטיס, כי נכון ליום שבת האחרון דווחו בסך הכול 11 מקרים של התופעה בגילי 15-12, מתוך 331,538 מתחסנים במנה ראשונה ו-255,444 מתחסנים במנה השנייה - שיעור אפסי. מהנתונים עולה כי מדובר בתופעה נדירה במיודח שחולפת לרוב אחרי זמן קצר. חשוב לציין שהסיכון למיוקרדיטיס כתוצאה מקורונה גבוה בהרבה בהשוואה לסיכון כתוצאה מהחיסון.

על אף האיסוף השיטתי על דיווחים, במשרד הבריאות מניחים שבכל זאת קיים תת דיווח של תופעות קלות במיוחד, אשר לא פוגעות בשגרת החיים ולא מצריכות מעקב רפואי.