ישראל מתחסנת: הצוותים הרפואיים החלו להתחסן בבתי החולים

במרכזים הרפואיים ברחבי הארץ הוקמו עמדות בהן מוענקות מנות החיסון לרופאים, לאחיות ולצוותי כוח העזר. נשיא המדינה התחסן בביה"ח הדסה שבי-ם. ממחר: בני 60 ומעלה יוכלו גם הם להתחסן

זמן צפייה: 03:29

מבצע החיסונים בישראל יוצא לדרך הבוקר (ראשון) בבתי החולים וקופות החולים ברחבי הארץ, לאחר שאמש כבר התחסנו ראש הממשלה, שר הבריאות ובכירים בבית החולים שיבא תל השומר. בשלב זה יחוסנו הצוותים הרפואיים – רופאים, אחיות וצוותי כוח עזר.

בד בבד, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,866 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה, כאשר 3.1% מהבדיקות היו חיוביות. 447 חולים במצב קשה, מהם 110 מונשמים. מניין המתים עלה ל-3,074. בתוך כך, הבוקר פורסם לראשונה בחדשות 13 כי רשות שדות התעופה פנתה למשרד הבריאות בבקשה לחסן את כל העובדים, בדומה לעובדי מערכת הבריאות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עקב הדיווחים על מוטציה חדשה: תיאסר כניסת זרים מבריטניה לארץ

מסתמן: תלמידי כיתות א׳-ד׳ ימשיכו ללמוד גם בערים האדומות

"אין את הכלים להתמודד עם זה": כך מתפשטת מגפת משככי הכאבים

ממונה הקורונה לשעבר פרופ' רוני גמזו מתחסן
ממונה הקורונה לשעבר פרופ' רוני גמזו מתחסן

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התחסן בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. "החששות לגיטימיים, אבל חשוב לזכור שמנות החיסון שמגיעות לישראל עברו תהליך בדיקה קפדני, עמדו במבחנים מחמירים, וקיבלו אישור", הצהיר ריבלין. "אפשר לסמוך עליהם".

"כולנו באותה הסירה", המשיך הנשיא. "כשתצאו להתחסן, אתם תדאגו לא רק לבריאות שלכם, אלא גם לבריאותם של הסובבים אתכם, ואף תסייעו להשבת החיים של כולנו למסלולם התקין. תסייעו להנעת גלגלי המשק, ולהקלה בעומס האדיר שבו מצויים הצוותים הרפואיים היקרים שלנו".

נשיא המדינה התחסן נגד נגיף הקורונה
נשיא המדינה התחסן נגד נגיף הקורונה | צילום: מארק ניימן/ לע''מ

בבית החולים איכילוב התחסנו ממונה הקורונה לשעבר פרופ' רוני גמזו, שר האוצר ישראל כ"ץ והרב ישראל מאיר לאו. לאחר החיסון סיפר גמזו לחדשות 13: "אני מרגיש מצוין, ויש תחושה טובה שאנחנו עם המגן הטוב ביותר לקורונה".

"נכנסנו לשלב השני של המלחמה נגד קורונה", המשיך גמזו. "זאת עבודה קשה לחסן את כולם וזה דורש הרבה שקיפות, גובה עיניים, הסבר, לא לזלזל באף שאלה, הרבה מאוד חריצות להגיע לכל אדם שיש לו ספק. לאנשים יש חששות, תפקידי לא רק לחסן את עצמי – תפקידנו לתת הסבר ולתת ביטחון להרבה מאוד אנשים".

שר האוצר כ"ץ הצהיר: "קבלת החיסון מהווה עבורי רגע של אופטימיות, שותפות, דוגמה אישית בדרך לניצחון על הקורונה".

שר האוצר ישראל כ''ץ מתחסן לקורונה
שר האוצר ישראל כ''ץ מתחסן לקורונה

בבית החולים שערי צדק שבירושלים התחסן מנכ"ל המרכז הרפואי, פרופ' עופר מרין. "נאמר הרבה על הרגע החשוב הזה", סיפר לאחר שקיבל את מנת החיסון. "אני מרגיש את המשמעות על עובדי מערכת הבריאות שתשעה חודשים מתמודדים עם עומס עצום".

מחר יעבור מבצע החיסונים לשלבו השני, כאשר החיסונים יוענקו בקופות החולים לבני 60 ומעלה. בשלב השלישי יתחסנו חולים במחלות רקע, ואחריהם - צוותי הוראה, שב"ס, צה"ל וגופים ביטחוניים. בתוך כמה שבועות האפשרות להתחסן תיפתח לכלל האוכלוסייה.

בשלב זה לא יתחסנו בני פחות מ-16, נשים בהיריון או כאלו המתכננות להיכנס להיריון עד חודש לאחר קבלתו, אנשים הסובלים מתגובות אלרגיות חריפות ומחלימים מקורונה.