באישור פייזר: משרד הבריאות יחל להשתמש בחיסונים שפג תוקפם

לאחר דיונים בין הצדדים, הוחלט כי תוקפן של עשרות אלפי מנות חיסון יוארך בשלושה חודשים - עד לסוף חודש אוקטובר. במקביל, משרד הבריאות אישר שימוש בתרופה של "רג'נרון" לבעלי מחלות רקע

זמן צפייה: 05:08

חברת פייזר החליטה להאריך את תוקפן של עשרות אלפי מנות חיסון - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. מדובר בכ-60 אלף מנות שתוקפן פג בחודש יולי הקרוב בשל חוסר היענות בציבור, והמדינה שמרה אותן בהקפאה עמוקה.

בשבועיים האחרונים היו דיונים נמרצים בנושא בין אנשי משרד הבריאות לבין חברת התרופות בסופן הוחלט, כאמור, להאריך את תוקף החיסון בשלושה חודשים, עד לסוף חודש אוקטובר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקבינט ידון בשיתוף השב"כ במאבק באלימות במגזר הערבי

צעיר נעצר בתל אביב לאחר שאיים בנשק על עוברים ושבים

לאחר פגישה עם ג'ונסון: שר הבריאות הברזילאי חיובי לקורונה

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2209212030' autoplay='0' credit='' desc='התרופה של "רג′נרון" אושרה לשימוש' poster='' kid='1_v0lmgdqp' duration='95']

במקביל, התרופה של חברת "רג'נרון" אושרה על ידי משרד הבריאות היום ותינתן במקרים מסוימים. התרופה ניתנה לנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בצורה ניסיונית כאשר חלה בקורונה וכעת תיכנס לשימוש בארץ. היא תינתן רק לבני 60 ומעלה שיש להם מחלות רקע.

מדובר בעירוי של שני נוגדנים שמכוונים לתקוף חלבונים של הנגיף. התרופה יעילה רק בימים הראשונים של ההדבקה, לפני שמתחילה הפרעה בנשימה, ולכן ינסו לתת אותה למי שבקבצת הסיכון עוד לפני שמצבם מידרדר. הפיתרון הטוב ביותר נותר החיסון, שכן התרופה מיועדת לאנשים עם דיכוי חיסוני שלא מצליחים לפתח נוגדנים גם אם קיבלו חיסון.

חלק מבתי החולים וארבעת קופות החולים בישראל יתחילו מחר (חמישי) במתן הטיפול לחולים קלים מקבוצות סיכון אשר מצבם עלול להידרדר במהירות. בשלב זה הטיפול היקר יינתן למבוטחים בבתי החולים אסותא אשדוד, איכילוב, תל השומר ורמב"ם. בחלק מהמקרים תינתן התרופה בבתי מטופלים בהתאם לשיקול דעת רפואי.