"יודע שזה לא חוקי - אין לי בעיה": הרופא שמזייף פנקסי חיסונים

ד"ר אריה אבני נחשב לאחד הקולות הבולטים ביותר נגד חיסונים, ואחרי שורת אירועים בעייתיים ששמו נקשר בהם - הוא אף תועד חותם על מסמכים מזויפים, בתמורה לאלף שקלים. "אמשיך לזייף כל דבר"

זמן צפייה: 15:57

"מחוסגן" הוא מיזם שמאגד מאות גני ילדים בישראל שמבקשים לוודא כי הילדים שנרשמים אליהם מחוסנים. במסגרת פעילות העמותה, התגלתה התרמית שביצע ד"ר אריה אבני – שמסכים לזייף פנקסי חיסונים תמורת תשלום של 1,000 שקלים. "אחת מהמתנדבות שלנו פתחה פנקס חיסונים של ילד, וראתה שהוא מוזר: רופא חתום עליו, הכול באותו כתב יד", שחזר ד"ר מאיר עזרא מ"מחוסגן". "הלכנו לבדוק וגילינו שכל מספרי האצוות קיימים, אבל שכולם פגי תוקף – חמש שנים לפני שהילד נולד. ואז יש שתי אפשרויות: אחת, הילד לא חוסן מעולם והמספרים האלה נלקחו מאיזשהו ספר ישן, או שהוא חוסן בחיסונים פגי תוקף. והרופא שחתום עליו זה רופא שאנחנו יודעים שהוא ה-מתנגד חיסונים, הפרובוקטור הכי גדול שיש".

ימי הקורונה הביאו לפריחה מחודשת של קריירת הרשתות החברתיות של אבני. החדרת צ'יפים, קרינה מסוכנת מטכנולוגיית 5-ג'י, "הקורונה היא המצאה של הממסד" - אין קונספירציה שאותה הוא לא מקדם. ד"ר אבני הוא גם אחד הקולות הבולטים ביותר בקרב קהילת מתנגדי החיסונים. במפגש שקיימה איתו חוקרת פרטית ותועד במצלמה נסתרת ניתן לראות את אבני מסביר כיצד ימלא את פנקס החיסונים הריק – תמורת אלף שקלים, וכמובן מבלי לבצע את החיסונים. "גם אם יתפסו אותנו... הסיכוי שואף לאפס", הוא נשמע אומר. "הצלחנו לרמות את ארה"ב. אז אני לא נוסע לארה"ב כי אם יתפסו אותי, אז ישימו אותי בבית סוהר".

עוד בחדשות 13:

לאחר מעצר הבכיר במיל' בחיל האוויר: אלפים מפגינים ברחבי הארץ

אירופה נערכת לקליטת תיירים: "ישראל בשלב הזה – מחוץ לרשימה"

הצעירה ביותר בישראל: בת 19 מתה לאחר שחלתה בקורונה

ניתן היה לצפות שברגע שמשרד הבריאות ישמע על כך, ראשים ייערפו ורישיונות יישללו – אך מסתבר שזה לא המצב. ב"מחוסגן" שלחו מכתב מפורט עם השתלשלות האירועים, אך לא קיבלו תגובה. זו גם לא הפעם הראשונה שהשם של אבני צף במשרד הבריאות. בשנת 2000 פוטר אבני מפוטר מקופת חולים כללית אחרי לא מעט אירועים בעייתיים: לאחד המטופלים שלו הוא הציע קומפרסים של כרוב במקום טיפול קונבנציונלי, מטופלת אחרת שהתלוננה על דימום רקטלי הוא שאל אם היא "מקיימת יחסי מין עם כושים", ומההוראה שלא לעשות בדיקות קולונוסקופיה למבוגרים בני יותר מ-70 הוא פשוט התעלם. ממש לאחרונה הוא הודה ששלח מטופל שלו לשכב עם נערת ליווי.

כדי לקבל את תגובתו, הגענו לאבני בטענה שאנחנו רוצים לשמוע קצת על הרפואה האלטרנטיבית שהוא מציע. כאשר הוצג בפניו הסרטון שבו הוא מציע לחוקרת לחתום על פנקס חיסונים בתמורה לאלף שקלים, הוא אמר: "אני יודע שזה לא חוקי, ואין לי שום בעיה. אימא שלי יצאה מאושוויץ. באושוויץ רצחו. מי שנותן חיסונים הוא בשבילי מנגלה. מהיום והלאה, מהרגע שתשדרו, אני אזייף כל דבר. מי שנותן חיסון, הוא פוגע בילד. אני לא מסכן אף ילד. אני מציל ילד מפוטנציאל של אוטיסט".

ילדה עושה חיסון
ילדה עושה חיסון (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

ממשרד הבריאות נמסר: "התלונות שהתקבלו נגד ד"ר אריה אבני הועברו לטיפול היחידה לדין המשמעתי כדי לבחון צעדים נגדו. בעבר הורשע אבני פעמיים בעבירות משמעתיות. הוא ננזף ורישיונו לעסוק ברפואה הותלה לחודש".

עו"ד של ד"ר אריה אבני מסר: כאשר הגיעה לד"ר אבני בקשה כל כך מופרכת, יחד עם העובדה שהאם המתחזה טעתה בחיסונים שהעבירה, בהתאם להבנה כי מנסים להכשיל את הרופא ועל פי תדרוך משפטי, המשיך ד"ר אבני לשתף פעולה עם התחקיר כדי לחשוף לעיני הציבור כיצד מנסים להכשיל ולהשתיק רופאים המתנגדים לניסיונות לא חוקיים לכפות על הציבור הצגת מידע רפואי פרטי.

לפי הצהרת משרד הבריאות מספטמבר 2019, ילד לא מחוסן הנמצא בגן אינו מסכן את הילדים האחרים, והמשרד מבקש לציין עוד שהילדים חשופים תמיד לגורמי תחלואה בנוסף לגן, כדוגמת קניונים, ומקומות צפופים נוספים. עוד נאמר על ידי משרד הבריאות שם כי 'המצב המשפטי לא מאפשר התניות שונות בחובת חיסון'.

התחקירנית התחזתה לאם שמסרבים לרשום את ילדה לגן בגלל הדרישה, הפסולה והבלתי חוקית, להצגת מסמכים רפואיים של ילדים כתנאי לכניסה לגנים, מה גם שלעיתים אף מועברים הפרטים לגורם שלישי, כגון עמותת 'מחוסגן'. ד"ר אבני לכאורה הביע נכונות לסייע לאם במצוקה, כמובן תוך הימנעות מביצוע כל עבירה.

העמדת דרישות להצגת פנקס חיסונים בגנים, והתניית רישום ילדים לגן בביצוע פעולה רפואית כלשהי, או בחשיפת נתונים רפואיים אישיים בעידוד עמותת 'מחוסגן', כוללות מספר עוולות אזרחיות ואף עבירות פליליות לכאורה. את זה ביקש ד"ר אבני לחשוף לציבור ושמח מאוד על ההזדמנות שניתנה לו על לעשות זאת באמצעותכם".