משרד הבריאות: גם בני 40 ומעלה ונשים בהיריון יוכלו להתחסן

המשרד קיבל את המלצת ועדת תעדוף החיסונים. קופות החולים כללית ומכבי הודיעו שבני 40 ומעלה יוכלו לקבוע תור לחיסון כבר מהיום. גם נשים בטיפולי פוריות יוכלו לקבל חיסון

זמן צפייה: 03:29

משרד הבריאות אישר היום (שלישי) לקופות החולים להרחיב את מבצע החיסונים כך שיכלול בני 40 ומעלה, ולא רק בני 45 לפחות כפי שהיה עד היום. בעקבות האישור, קופות החולים כללית ומכבי הודיעו שבני 40 ומעלה יוכלו לקבוע תור כבר מהיום. במקביל, הורה שר הבריאות אדלשטיין להיערך לחסן רבע מיליון איש ביממה.

בד בבד, משרד הבריאות המליץ גם לנשים בהיריון להתחסן. גם נשים בטיפולי פוריות, בכל הגילים, יוכלו להתחסן. איגוד הגניקולוגים קרא גם הוא לאפשר לנשים בהיריון להתחסן. לדבריו, אין בסיס מדעי להניח שהדבר מסוכן, אך יש בסיס עובדתי שמעלה את החשש שהידבקות בנגיף מסוכנת יותר בקרב נשים בהיריון.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שיא שלילי: מעל 10,000 נדבקים ביממה – 10.2% מהבדיקות חיוביות

"לבושם יש ריח של שתן": תסמיני הקורונה שנשארים גם אחרי ההחלמה

רה"מ בעד הארכת הסגר ב-10 ימים לפחות; מחלוקת על תוכנית היציאה

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות אישר את השימוש בתרופה "bamlanivimab" לטיפול בחולי קורונה במצב קל עד בינוני, שאינם מאושפזים ועד עשרה ימים מהופעת תסמינים. זאת, לאחר שקיבלה את אישור ה-FDA. מדובר בתרופה שנטל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כשחלה בקורונה.

אתמול, כאמור, אושפזו שלוש נשים בהיריון בבתי חולים כשמצבן מוגדר קשה. חולת קורונה בת 35 ללא מחלות רקע, אושפזה בבילינסון לאחר שחלה הידרדרות במצבה. מצבה לא יציב ונשקפת סכנה לחייה. התינוק יולד בניתוח קיסרי בשבוע ה-31 להיריון, מצבו יציב.

במקביל, אישה נוספת באמצע שנות ה-30 לחייה ובשבוע ה-21 להיריונה מאושפזת במצב קשה בבית החולים שיבא. היא נתמכת על ידי מכשיר לסיוע נשימתי לא פולשני ואינה מורדמת. חולת קורונה נוספת בשנות ה-30 לחייה בשבוע ה-34 אושפזה בבית החולים לניאדו כשהיא מורדמת ומונשמת. היא יולדה, והתינוק מאושפז בפגייה.

"מדובר בגל אלים וקשה יותר מקודמיו, הפוגע גם באוכלוסיית נשים בהריון צעירה", אמר פרופ' ארנון ויזניצר, מנהל בית החולים לנשים במרכז שניידר. ד"ר איליה קגן, מנהל טיפול נמרץ קורונה בבית החולים, אמר: "מצבה של היולדת קשה מאוד ולא יציב. היא נמצאת בסכנת חיים ממשית ואנחנו נאבקים על חייה".