המזרקים שיזרזו את מבצע החיסונים נגד קורונה: 6 מנות - במקום 5

משרד הבריאות החל לספק לקופות החולים בימים האחרונים מזרקים בעלי קיבולת גדולה ב-20%, במטרה להפוך את מבצע המנה השנייה של החיסון מפני הנגיף למהיר מהתכנון המקורי

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

משרד הבריאות החל בימים האחרונים לספק לקופות החולים מזרקים מיוחדים, שיכולים להכיל שש מנות של חיסון נגד קורונה, ולא חמש כפי שהיה עד כה - כך נודע היום (רביעי) לחדשות 13. המהלך נועד לזרז את מבצע המנה השנייה של החיסון, שאמור להתחיל ביום ראשון הקרוב. מדובר בקיבולת גדולה ב-20%, מה שעשוי לזרז את המבצע ויסייע לישראלים רבים להיות מחוסנים לחלוטין מוקדם מהצפוי.

בתוך כך, בבית החולים הדסה הודיעו לעובדים כי מי שלא התחסן - מתבקש שלא להגיע מחר לעבודה. בהודעה הרשמית נכתב כי "לאור התחלואה הגוברת והיקף חולי הקורונה בבית החולים, החשד להתפשטות המוטציה הבריטית ומכאן הגידול בהיקף החולים בקרב הצוותים... הוחלט כי רק עובדים שחוסנו, מחלימים או משתתפים בניסוי של החיסון הישראלי יוכלו להגיע לעבודה. עובדים שלא חוסנו - לא יוכלו להגיע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צה"ל: 2 הקומות שבהן התגורר המחבל שרצח את אסתר הורגן – ייהרסו

שוטרים אפשרו חתונה המונית בביתר עילית – והושעו מתפקידם

30 שנה למלחמת המפרץ: כך נראתה ישראל תחת מתקפת טילים • צפו

שביתה בבית החולים הדסה
בית החולים הדסה | צילום: חדשות 13

בד בבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר במרכז חיסונים בירושלים, שם הצהיר כי "נחסן את כל אוכלוסיית ישראל החודשים הקרובים". עוד אמר נתניהו: "אנו מנהלים מרוץ בין שני ספרינטים - המחלה מול הבאת החיסונים, אנחנו עושים כל מאמץ כדי להביא עוד חיסונים".

"ישראל תצא ראשונה מהקורונה", סיכם, "כרגע אני מבקש לכבד את הסגר, אם נשמור על הכללים המגפה תרד". יום לפני כניסת החמרות הסגר לתוקפן, הוסיף ראש הממשלה כי הוא "מצפה שהכנסת תאשר את תקנות הסגר - וגם את ההצעה של מיליארדי שקלים לסיוע לעסקים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הבוקר, משרד הבריאות עדכן כי אתמול ניתנו כ-115 אלף מנות חיסון, ובכך מספר המתחסנים מתקרב ל-1.5 מיליון ישראלים. שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר כי הוא מבקש "לא להיות בשאננות - מחר בחצות יתחיל סגר הדוק, חשוב להקפיד על ההנחיות. עוד קצת וסיימנו".