משרד הבריאות לקופות החולים: מבצע החיסונים יתחיל ב-23 בדצמבר

המשרד הורה להיערך מבחינה לוגיסטית למתן חיסונים ביום רביעי הבא. צוותים רפואיים יתחילו להתחסן כבר ביום ראשון • פרסום ראשון: במשרד הבריאות ימליצו לנשים שמתכננות היריון שלא להתחסן

זמן צפייה: 04:21

משרד הבריאות הודיע הערב (שני) לקופות החולים כי מבצע החיסונים נגד הקורונה יתחיל ביום רביעי הבא, 23 בדצמבר. המשרד הורה לקופות החולים להיערך לכך מבחינה לוגיסטית. הצוותים הרפואיים בבתי החולים יתחילו להתחסן כבר ביום ראשון. בעקבות העובדה שמשנעים 1,000 חיסונים יחד בשל מגבלות לוגיסטיות, בתי החולים הקטנים יתחסנו אחרי הגדולים.

בד בבד, משרד הבריאות ימליץ לנשים שמתכננות היריון לא להתחסן נגד קורונה - כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 13. טרם פורסמה המלצה רשמית, לכן טרם ברור בטווח של כמה זמן מדובר, אך כלל הנראה ההמלצה תהיה לנשים שרוצות להיכנס להיריון בתוך חודשיים-שלושה. יש לציין כי ההמלצה אינה מתבססת על ממצאים שמעידים על סכנה, אלא על כך שהנושא לא נחקר מספיק לעומק.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המכון הביולוגי קיבל אישור: יחל בשלב ה-2 בפיתוח חיסון לקורונה

גנץ פיטר את הנדל והאוזר מתפקידיהם: "בחרו בית פוליטי חדש"

המחוזי קבע: על הפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1412202038' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם רן בליצר' poster='' kid='1_d3xen3eb' kid='1_d3xen3eb' duration='269'']

בתוך כך, מסתמן כי לאחר שיחוסנו הצוותים הרפואיים והאוכלוסיות בסיכון, מתווה התעדוף של החיסונים יהיה על סמך קבוצות גיל. אם תהיה היענות נמוכה לחיסונים והמלאי יהיה גדול, כל מי שירצה להתחסן יוכל לעשות זאת.

רן בליצר, ראש קבינט המומחים שמייעץ לממונה הקורונה, הסביר הערב לחדשות 13 על החיסון ומדוע יש חשש מפניו. "הסיכון לתופעות לוואי ארוכות טווח מהחיסון – קיים, כי הוא לא נבדק לטווח הארוך. אסור להתעלם מזה", אמר בליצר. "אבל מול הסיכון התיאורטי הזה עומד סיכון ודאי לתחלואה משמעותית גם בגילים הצעירים. בנוסף, הרבה מתופעות הלוואי שעלולות להופיע – הסיכוי שהן ייגרמו מהנגיף עצמו הוא יותר גבוה".

מקרר לאחסון חיסוני קורונה
מקרר לאחסון חיסוני קורונה | צילום: חדשות 13

על ההמלצה לא לחסן נשים שרוצות להיכנס להיריון: "בכל הקשור לאוכלוסיות מיוחדות – נשים בהיריון וילדים צעירים – רמת הביטחון שרוצים להגיע אליה היא מאוד גבוהה. מכיוון שכאן לא היה מספיק זמן מעקב אחר הנשים הללו - אם יש סיכון, אז אין ספק. שם ניהול הסיכונים אומר שעדיף להיזהר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמור להיות ראשון המתחסנים בישראל, נכנס היום לבידוד, עד ליום שישי, לאחר שבא במגע עם חולת קורונה. אולם, ככל הנראה הוא עדיין יספיק להתחסן ראשון, בין יום שישי לראשון בבוקר.