מחדל במבצע החיסונים: מאות מנות נזרקו במתחמים באזור הדרום

פרסום ראשון: 467 מנות חיסון נגד קורונה נזרקו באזור הדרום. גורם בפיקוד העורף: "משרד הבריאות הביא יותר חיסונים ממה שנקבע". אחרי הפרסום, במשרד הבריאות שוקלים לחזור לחסן רק בקופות

זמן צפייה: 07:25

פרסום ראשון: מאות מנות חיסון נגד קורונה נזרקו אתמול לפח במתחמי חיסון באזור הדרום - כך נודע הערב (שלישי) לחדשות 13. בדימונה נזרקו 212 מנות, בשדרות 165, בקרית גת 90, ובסך הכול 467 מנות. לאחר הפרסום, במשרד הבריאות שוקלים לחזור לחסן רק בקופות ולא במתחמים היעודיים.

גורם בפיקוד העורף אמר לחדשות 13: "כבר מיום חמישי היה ברור שחלק גדול מהחיסונים עלול להיזרק. משרד הבריאות הביא לכל מתחם מאות חיסונים יותר ממה שנקבע מלכתלחילה". גורם נוסף בפיקוד העורף סיפר לחדשות 13: "לא ברור מי הוריד כמות כזאת, זה לא פרופורציונאלי, זרקתי וירדו לי דמעות. אין גורם במשרד הבריאות שלא נעשתה אליו פנייה. התחננו, תביאו עוד אחיות, אבל לא עשו שום דבר".

אישה מתחסנת לקורונה | צילום: רויטרס

מתחת לאף של משרד הבריאות: חיסונים בלי הגבלת גיל • תיעוד

שר הבריאות מדגיש: "אין מחסור בחיסונים – וגם לא יהיה"

50 אלף מנות, 17 מתחמים: מבצע החיסונים בצה"ל יוצא לדרך

ראש עיריית דימונה בני ביטון מתח ביקורת חריפה על משרד הבריאות: "זו שערורייה, אני בעד שקודם כל יתחסנו גילאי 65 ומעלה, אבל אם הם לא מגיעים, לא חבל לזרוק את כל החיסונים?"

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "לצערנו במקרה זה משרד הבריאות לא זכה לשיתוף הפעולה המצופה מראש עיריית דימונה. לבקשת ראש העיר, וכדי להימנע מזריקת מנות חיסון, משרד הבריאות אישר באופן חריג ומיידי לקופות החולים לחסן גם אוכלוסייה שאינה בתיעדוף. מאותו רגע היה מצופה מראש העיר להפעיל את כל יכולותיו בעירייה כדי להביא מאתיים ושנים עשר אנשים מתוך 40,000 תושבי העיר, בדיוק כפי שהיה בערים אחרות עם מקרים דומים. נראה ששיתוף פעולה מצד ראש העיר יכול היה למנוע את זריקת החיסונים".

כאמור, אחרי הפרסום בחדשות 13, במשרד הבריאות מתגבשת ההבנה שכפילויות המשלוחים למתחמים האחודים של כלל קופות החולים, בנוסף למשלוחים למרפאות המקומיות גורמת לסיכון של זריקת חיסונים, ולכן חיסון של אוכלוסיה לא מתועדפת על מנת למנוע השלכת חיסונים. לכן, במשרד כנראה ימליצו על סגירת המתחמים האחודים ומתן חיסונים במרפאות של כל קופה".