מבצע החיסונים מתרחב: מהיום – בני 16 ומעלה יכולים להתחסן

עקב ההאטה במבצע, קופות החולים יאפשרו לכל הגילים להתחסן, כאשר המאמץ העיקרי מתמקד בבני ה-50 ומעלה ובמרותקי הבית • משרד הבריאות: 7,385 נדבקים חדשים אתמול - 8.9% מהבדיקות חיוביות

זמן צפייה: 00:52

מבצע החיסונים מתרחב: עקב מגמת האטה שנרשמה בימים האחרונים, החל מהיום (חמישי) קופות החולים פתחו את האפשרות לזמן תורים לחיסון מפני הקורונה לכל שכבות הגיל, למעט בני 15 ומטה, וזאת מכיוון שהחיסון לא נוסה עליהם. עם זאת, המאמץ העיקרי של המבצע כעת יתמקד בבני ה-50 ומעלה ובמרותקי הבית.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי אתמול אובחנו 7,385 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-86 אלף בדיקות, מתוכן 8.9% היו חיוביות. כמו כן, ביממה האחרונה מתו 59 חולי קורונה כתוצאה מסיבוכי המחלה, בכך מספר המתים זינק ל-4,947 בני אדם. בנוסף, מניין הנדבקים מפרוץ המגפה עלה ל-671,459, מהם מעל ל-76 אלף עדיין נשאים של הנגיף.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות חזבאללה בדרום המדינה

הרשימות ייסגרו היום: בל"ד, תע"ל וחד"ש ירוצו יחד – ללא רע"ם

ישיבת הממשלה נדחתה להיום בצהריים; גנץ: "רה"מ משחק בחיי אדם"

אמבולנסים ממתינים עם חולי קורונה בתוכם בגלל תפוסה מלאה במחלקות
אמבולנסים ממתינים עם חולי קורונה בתוכם בגלל תפוסה מלאה במחלקות | צילום: צילום מסך

עוד עולה מהנתונים כי 1,103 מהחולים נמצאים במצב קשה, מצבם של 371 מהם מוגדר קריטי, ובהם 393 מונשמים. במקביל, מבצע החיסונים נמשך, כאשר עד כה חוסנו יותר משלושה מיליון ישראלים במנה הראשונה, וכ-1.9 מיליון איש קיבלו גם את המנה השנייה, ובכך חוסנו באופן מלא נגד הנגיף.

בתוך כך, במשרד הבריאות שוקלים לחייב בדיקות קורונה גם את מחוסני המנה השנייה עם שובם לארץ, זאת בניסיון למנוע כניסות מוטציות נוספות לשטח ישראל.  מדובר, אם כן, גם בישראלים שכבר זכאים לתעודת מתחסן או לתו ירוק - שכן מאז שקיבלו את מנת החיסון השנייה, עבר שבוע.

חשוב לציין כי גם מי שקיבל כבר שתי מנות חיסון עדיין יכול להידבק בנגיף ולהדביק אחרים, זאת למרות שבזכות החיסון רוב הסיכויים שהוא לא יפתח מחלה. ההנחה הרווחת כעת במשרד הבריאות היא שהמוטציות הן לא נחלה של מדינה אחת אלא שהן התפשטו כבר בכל מדינות העולם.