קופות החולים החלו לחסן אזרחים בני 60 ומעלה נגד הקורונה

מבצע "לתת כתף" עבר לשלב השני, ועשרות אלפי ישראלים צפויים לקבל חיסון במסגרת שבוע הבקרה של הפיילוט • 2,821 נדבקים חדשים אתמול - 4.1% מהבדיקות חיוביות; הבוקר: הקבינט ידון בהגבלות

זמן צפייה: 02:51

קופות החולים ברחבי הארץ החלו לחסן הבוקר (שני) אזרחים בני 60 ומעלה נגד הקורונה, מה שמהווה את יריית הפתיחה של השלב השני של מבצע "לתת כתף". זאת, לאחר שאתמול חוסנו יותר מ-8,000 אנשי הצוות הרפואי.

בקופת החולים "כללית" למשל, נרשמו יותר מ-70 אלף בני אדם שבכוונתם להגיע ולהתחסן בהתאם למתווה התיעדוף של משרד הבריאות. עם זאת, מדובר בשבוע בקרה, שבמהלכו משרד הבריאות בודק אם תהליך החיסונים עובד בצורה תקינה, וזו גם הסיבה למספר החיסונים הנמוך יחסית. עם זאת, בכירים במערכת הבריאות מעריכים כי עד סוף החודש יגיעו לישראל מיליוני מנות חיסון נוספות - מה שיאפשר להגביר את קצב ההתחסנות בארץ.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בת 52 יצאה לרוץ ביער בצפון השומרון – ונרצחה; נבדק חשד לאומני

משרד הבריאות באיטליה: אותר נשא של זן הקורונה החדש במדינה

סקר חדשות 13: סער עולה ל-19 מנדטים – גנץ מתקרב לאחוז החסימה

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 2,821 ישראלים חיוביים לקורונה, זאת, לאחר שבוצעו למעלה מ-70 אלף בדיקות, כאשר ו-4.1% מהן חזרו חיוביות. זאת, ברקע בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להטיל סגר מלא בעקבות התפרצות מוטציית הקורונה. בתוך כך, קבינט הקורונה צפוי להתכנס הבוקר כדי לדון בהגבלות.

עוד עולה מהנתונים כי 456 מהחולים במצב קשה, מהם 117 מונשמים. מניין המתים עומד על 3,101 בני אדם. קרוב ל-25 אלף ישראלים הם חולים פעילים. יותר מ-2,500 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד. בד בבד, פרופ' נחמן אש, ממונה הקורונה, התייחס הבוקר למוטציה שהתגלתה בבריטניה ואמר כי "יכול להיות שהמוטציה הבריטית כבר כאן, נבצע בדיקות כדי לנסות לזהות את זה. אם הזן יהיה עמיד בפני החיסון - נקיים הערכת מצב ונבדוק באיזו מהירות יכולים להתאים אותו". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.