עלייה קלה במקדם ההדבקה; ירידה במספר החולים שבמצב קשה

ברקע התוכנית להקלות נוספות לאחר הפסח, משרד הבריאות עדכן כי ה-R עלה ל-0.57. אתמול אובחנו 442 מאומתים חדשים, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 1.0%. 7,844 אלף נשאים פעילים בישראל

מחלקת קורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה

משרד הבריאות הודיע הבוקר (רביעי) כי חלה עלייה קלה במקדם ההדבקה כך שכיום, ה-R עומד על 0.57. עוד עדכן המשרד כי 442 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-832,998 בני אדם.

כעת בארץ, 7,844 נשאים פעילים, בהם 396 במצב קשה, מתוכם 202 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-6,201. אתמול בוצעו 44,746 בדיקות - 1.0% מהן יצאו חיוביות. 593 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול עד כה חוסנו 5.23 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 4.76 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הערכה: נתניהו יבקש פטור מהגעה לדיון פתיחת שלב ההוכחות

ריבלין קיבל את תוצאות הבחירות: "העם תובע חיבורים לא שגרתיים"

הירי בבסיס מג"ב שהביא למותו של נעים מאדי: מפקד היחידה הודח

הקלות בהנחיות משרד הבריאות
הקלות בהנחיות משרד הבריאות | צילום: רויטרס

אתמול נודע כי לראשונה מהשקת תוכנית הרמזור, אף יישוב בישראל אינו נצבע בצבע אדום ומגמת הירידה בתחלואת הקורונה נמשכת בהדרגה. שלשום, פורסם בחדשות 13 כי בכירים במשטרה הנחו את שוטרי משטרת ישראל להפסיק לאכוף עטיית מסכות בשטחים פתוחים, ולא לחלק יותר קנסות לאזרחים בגין אי-עטיית מסכה מחוץ לבית.

ההנחיה על חבישת מסכה בציבור עדיין קיימת ואין כל הוראה אחרת נכון לשעה זו, אולם, כאמור, בסגל הפיקוד הבכיר הורו לשוטרים לעצור את האכיפה בנושא זה ולהתמקד בעיקר באכיפת הנחיות הבידוד.

בתוך כך, מעבר טאבה לסיני נפתח אתמול אחרי שנה שבו היה סגור. בשלב הראשון מתאפשר מעבר של 300 איש ביום בלבד לכל כיוון. העוברים יהיו מחלימים או מחוסנים ויידרשו לחצות את הגבול ברגל. בהמשך יתאפשר מעבר גם לאנשים ללא תו ירוק, אך הם יידרשו להציג שלוש בדיקות קורונה עם תוצאות שליליות.