משרד הבריאות: תעודת המתחסן והמחלים יתאחדו למסמך אחד

המסמך שיונפק על ידי המשרד, יהיה תקף עד סוף השנה ויכיל את פרטי החיסונים וההחלמה. נוסף על כך, יהווה פתרון גם לאנשים שהתחסנו פעם אחת והחלימו, ויחליף את התעודות הקיימות

חובש מד"א מחסן לקורונה בפארק בעפולה | צילום: דוברות עיריית עפולה

משרד הבריאות השיק היום (שני) תעודה שתחליף את תעודות המתחסן והמחלים ותאחד אותן לכדי תעודה משולבת. התעודה מכילה את פרטי החיסונים וההחלמה ומותאמת גם למחלימים והמתחסנים במנה אחת. התעודה תעמוד בתוקף עד סוף השנה במקום התעודות הקיימות שתוקפן קרב לסיום.

במקביל, מנתוני התחלואה שפרסם היום המשרד, עולה כי 48 נשאי קורונה אובחנו אתמול. מספר המאומתים עולה בהדרגה בימים האחרונים, בין היתר בשל התפרצות הנגיף במערכת החינוך במועצה המקומית בנימינה ובמודיעין. כעת בישראל, 358 חולים פעילים, מתוכם 17 במצב קריטי ומחוברים למכונות ההנשמה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בן 18 התחזה לבת 12 – וגרם לילדות לשלוח לו תמונות אינטימיות

דיווחים באיראן: פעילות תחנת כוח גרעינית הופסקה "בגלל תקלה"

צדק מאוחר להרוגי מירון: מי צריך לחשוש מוועידת חקירה ממלכתית?

אמצעי הגנה למניעת הידבקות בנגיף קורונה
אמצעי הגנה למניעת הידבקות בנגיף קורונה | צילום: Shutterstock

אתמול בוצעו 33,972 בדיקות - 0.1% מהן יצאו חיוביות. מספר הנפטרים מסיבוכי המחלה עומדים כעת על 6,427 כשקרוב ל-10 ימים אין נפטרים מהנגיף בארץ. במקביל מבצע החיסונים ממשיך - קרוב ל-5 וחצי מיליון התחסנו במנה הראשונה לצד 5.1 מיליון אנשים התחסנו גם במנה השנייה.

בד בבד, סוגיית כניסת הזנים עומדת לפתחו של משרד הבריאות. לפני יומיים, החליט המשרד לאפשר כניסת נוסעים מחוסנים לישראל ללא בדיקה, זאת בעקבות עלייה משמעותית במספר הנוסעים והעומס על שדה התעופה. מדובר בפתרון זמני בלבד במטרה לתת מענה לתורים ארוכים באופן חריג שהצטברו בכניסה למעבדת הבדיקה. ההקלה ניתנה רק לשבים ממדינות שאינן ברמת סיכון גבוהה.

נתב''ג, חיסונים, בדיקות קורונה
התור לבדיקות בנתב''ג

בתוך כך, ממחקר של משרד הבריאות, שפרטיו פורסמו אמש לראשונה בחדשות 13, עולה כי 6%-12% מבני הנוער שחלו בקורונה והחלימו מהנגיף סובלים מתסמינים לטווח ארוך - כך עולה בעקבות הממצאים. במשרד מתכוונים להמליץ להורים לחסן את הילדים וכן לבקש להחזיר את חובת עטיית המסכות במוסדות החינוך ובקייטנות.