ציפי רפאלי אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ בבית חולים

אשת העסקים, שהורשעה לאחרונה בגין עבירות מס במסגרת הסדר טיעון וצפויה להתחיל בקרוב את ריצוי 16 חודשי המאסר שהוטלו עליה, אושפזה לפני יומיים בבית חולים, וכעת היא חשה בטוב

זמן צפייה: 01:36

אשת העסקים ציפי רפאלי אושפזה לפני יומיים בבית חולים במחלקה לטיפול נמרץ - כך פורסם היום (רביעי) בחדשות 13. היא עברה הליך רפואי וכעת היא חשה בטוב.

כזכור, לפני כשבועיים חתמו הדוגמנית בר רפאלי ואמה ציפי על הסדר טיעון עם הפרקליטות במסגרת פרשת העלמות המסים. כפי שפורסם בחדשות 13, הדוגמנית תרצה תשעה חודשי עבודות שירות, ואמה תרצה 16 חודשי מאסר. ההסדר כולל גם קנס בסכום כולל של חמישה מיליון שקלים ועונש מאסר על תנאי לשתיים.

ציפי רפאלי
ציפי רפאלי | צילום: רפי דלויה

לכתבות נוספות בנושא >>

קרב בין המוסדות השונים: אצל מי תרצה רפאלי את עבודות השירות?

"זה מגוחך": תמלילי חקירת אחיה של בר רפאלי בתיק העלמת ההכנסות

בימים הקרובים: בר רפאלי ואמה צפויות לחתום על הסדר טיעון

בר רפאלי ואמה ציפי
בר רפאלי ואמה ציפי

עורכי הדין רותי ליטבק ומוטי לזר, המייצגים את בר רפאלי, מסרו: "הסדר הטיעון מבהיר אחת ולתמיד שבר רפאלי לא פעלה מתוך כוונה להתחמק ממס. אין חולק כי במועדים הרלוונטיים בר הייתה בתחילת שנות העשרים לחייה, עבדה כדוגמנית בין-לאומית ולא עסקה בנושאים כספיים. בר לוקחת היום אחריות על טעויות שנעשו ותישא במחיר הכרוך בכך. צר לה על כך שמשפחתה האהובה נאלצה לחוות תקופה כה קשה ובאופן מיוחד היא כואבת את המחיר שאמה תשלם. בר מתנחמת בכך שמשפחתה אוהבת ומלוכדת ושיחד יעברו גם את הימים הקשים האלה. בחלוף למעלה מעשר שנים ממועד הארועים בר מעוניינת לסיים את הפרשה ולהתמקד במשפחתה וילדיה".

באות כוחה של ציפי רפאלי, עורכות הדין מיכל רוזן עוזר וענבל זאבי דוכובני מסרו: "לאחר שנים קשות, הגיע הפרק הזה לסיומו כשציפי רפאלי לוקחת אחריות ומשלמת מחיר כבד. בעת הזו, ציפי מוצאת עצמה מחוזקת כשהיא עטופה בתמיכת משפחתה ובחבריה".

על פי האישום הראשון בכתב האישום, בשנים 2012-2009 חילקה בר רפאלי את חייה בין ישראל לארה"ב והפיקה הכנסות מעבודותיה בחו"ל בסך של כ-25 מיליון שקלים. רפאלי טענה מול רשויות המס בישראל כי היא תושבת חוץ שמתגוררת בארה"ב, ועל כן אינה חייבת בדיווח ובתשלום מס בישראל. אמה ציפי, שניהלה באותה העת את עסקיה של בתה, פעלה כדי להסתיר את זיקותיה של הדוגמנית לישראל בדרכים שונות.

בין היתר, על פי כתב האישום, ציפי רפאלי הביאה לכך שבחוזה השכירות של דירה במגדלי YOO שנשכרה על מנת שתשמש את בר למגוריה בישראל בשנת 2009 צוין כי שוכר הדירה הוא אחיה דור רפאלי ולא צוין שמה של הדוגמנית. בחוזה השכירות של דירה במגדלי W שנשכרה על מנת שתשמש את בר רפאלי למגוריה בעת שהותה בישראל בשנת 2010 צוין כי שוכרת הדירה היא ציפי רפאל. בשנת 2011 חתמה האם על חוזים לרכישת זכויות במקרקעין בפרויקט "בלו", אשר נועדו למגוריה של בר רפאלי בישראל בעתיד.

במסגרת דיוני השומה לשנות המס 2009-2012 הסתירה ציפי מפקיד השומה את הפרטים הללו, וכן מסרה עובדות לא נכונות והשיבה תשובות כוזבות בעניין נכסים אלו. עוד עולה מהאישום הראשון כי בר רפאלי מסרה לפקיד השומה ידיעות לא נכונות שיכולות להיות רלוונטיות לקביעת תושבותה, בנוגע לדירות במגדלי YOO ובמגדלי W, ולזכויות לדירה בפרויקט בלו.

בר רפאלי
בר רפאלי | צילום: חדשות 13

על פי הסעיף השני שבו מואשמת ציפי רפאלי, בשנים 2014-2007 היא קיבלה עמלות בסך של כ-2.5 מיליון שקלים בגין פעילותה בחו"ל כסוכנת של בתה, ישירות מהחברות שהעסיקו את בר רפאלי. זאת, בנוסף להכנסות של בר רפאלי בגין פעילותה בחו"ל. לבקשת ציפי רפאלי, במהלך השנים 2007-2012 ו-2014, ועל מנת להתחמק ממס בגין עמלות אלו, הסוכנויות העבירו את העמלות לחשבונות בנק בחו"ל על שמה של בר רפאלי או חשבונות של חברות בשליטתה, או לחשבונות זרים אחרים. ציפי רפאלי לא דיווחה בדוחות השנתיים שהגישה למס הכנסה על הכנסות אלו בכוונה להתחמק ממס, והציגה אותם בדיוני השומה כהכנסותיה של בר רפאלי, שלגביהן נטען כי אינן חייבות במס בישראל.

על פי האישום השלישי, ציפי ובר רפאלי לא דיווחו לפקיד השומה על הכנסות בחו"ל כ-4.5 מיליון שקלים שהופקו בשנת 2007 והוחזקו בחברת Sweet Life בסינגפור שבבעלותה של בר רפאלי. השתיים לא ציינו בפני פקיד השומה את קיומה של החברה וההכנסות שהופקדו בה, ולא דיווחו לפקיד השומה על הכנסותיה.

על פי האישום הרביעי, בשנות המס 2015-2009 הפיקה בר רפאלי הכנסות בישראל בסך כ-2.5 מיליון שקלים, בתמורה להסכמת בר וציפי רפאלי לאפשר לחברות וגורמים שונים להשתמש בשמה של בר רפאלי לקידום מכירות ויחסי הציבור שלהם. כך קיבלה בר רפאלי הנחה בדמי שכירות בדירה במגדלי YOO, תשלום דמי שכירות בדירה במגדלי W, הנחה במחיר הקרקע לקניית דירה בפרויקט "בלו", שימוש ברכבים ללא תשלום, קבלת מניות מחברת קוויק צ'ק והנחה בשירותי עיצוב פנים. בנוסף, בשנים 2014-2015 הפיקה בר רפאלי הכנסות ממכירת בגדי מעצבים באמצעות בוטיק בגדים בסך כ-190 אלף שקלים. בר וציפי רפאלי לא כללו את ההכנסות האמורות בדוחות השנתיים שהוגשו לפקיד השומה עד למועד החקירה הגלויה או בספרי הנהלת חשבונות כלשהם.

בר וציפי רפאלי
בר וציפי רפאלי | צילום: אביב חופי

לאור זאת, על פי כתב האישום שבהסדר, ציפי רפאלי מואשמת בשורת עבירות: השבת תשובה כוזבת על שאלה שנשאלה (3 עבירות), שימוש במרמה, ערמה ותחבולה (10 עבירות), השמטת הכנסה מדוח (6 עבירות), כל זאת במזיד ובכוונה להתחמק ממס או לעזור לאחר להתחמק ממס. עוד מואשמת ציפי בעבירות של עריכת דוח לא נכון ומסירת ידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר (9 עבירות). בר רפאלי מואשמת בעבירות של מסירת ידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר (12 עבירות).