בשל חשש מסכנות בריאותיות: נעצר הניסוי ב"תרופת טראמפ"

ארגון הבריאות העולמי הודיע שיפסיק את המחקר על התרופה נגד מלריה שנוטל נשיא ארה"ב - שנבדקה האפשרות כי עשויה לשמש כטיפול לקורונה • דוח: גל שני עלול לפגוע בזכויות אדם של מיליוני ילדים

זמן צפייה: 00:22

ארגון הבריאות העולמי הודיע אתמול (שני) על הפסקת הניסוי בתרופה נגד מלריה "הידרוקסיכלורוקווין", שנבדקה האפשרות כי ביכולתה לשמש כטיפול נגד קורונה. זאת, בשל חשש מסכנות בריאותיות הכרוכות בשימוש בה.

כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז כי הוא נוטל את התרופה כאמצעי זהירות נגד הנגיף - חרף חוות דעת מקצועיות שהזהירו מפני תופעות לוואי מסוכנות הכרוכות בשימוש בה.

החלטת הארגון מגיעה לאחר שמחקר קודם הצביע על כך שהשימוש בתרופה עלול להעלות את הסיכון של מטופלים למות כתוצאה מהנגיף.

עוד בחדשות 13:

ביקורת ראשונה בכחול לבן על נאום נתניהו: "לא אהבתי את הסגנון"

אחרי שלושה שבועות: האם המדינה קיימה את ההבטחות לעסקים שקרסו?

מכה קשה לעצמאים: לא תהיה פעימה נוספת במענק משרד האוצר

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

בתוך כך, ברקע אזהרות ארגון הבריאות העולמי מפני התפרצות שנייה של המגפה, דוח של הארגון "kidsrights" מזהיר מפני השלכות "הרסניות" של גל שני על זכויות אדם של מיליוני ילדים - שייהפכו חשופים יותר לנישואים בגיל מוקדם ולעבודה כפויה.

הארגון הסביר כי התפתחות מעין זו עלולה להוביל מיליוני ילדים לעוני קיצוני, בשל המשבר שאליו נקלעו הממשלות - שלא יוכלו לספק שירותי בריאות וחינוך הולמים. "המשבר הזה מחזיר אותנו אחורה בזמן בכל הקשור לרווחת ילדים", אמר יו"ר הארגון מארק דולארט. "לכן, נדרשת התמקדות משמעותית בזכויות של ילדים - יותר מאי פעם".

כאמור, בכיר ארגון הבריאות העולמי, ד"ר מייק ריאן, הזהיר מפני אפשרות של התפרצות נוספת של המגפה - במיוחד, לדבריו, אם ההגבלות שהוטלו בגל הראשון הוסרו מהר מדי. "אנחנו לא יכולים להניח שרק בגלל שהתחלואה במגמת ירידה היא תמשיך כך", אמר, "אי אפשר להניח שיש לנו כמה חודשים להיערך לגל שני".

קורונה בניו יורק
קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

במקביל, גרמניה מבקשת לפתוח את גבולותיה ל-31 מדינות אירופיות, החל מ-15 ביוני - כך על פי דיווח בעיתון "פוקוס". זאת, במידה שהמצב במדינה יאפשר זאת.

נוסף על כך, המדינה הגיעה להסכם עם חברת התעופה לופטהנזה, בשווי של 9 מיליארד אירו - במטרה לסייע לה בעקבות הנזק הרב שספגה במשבר. על פי ההסכם, שטעון עוד אישור של בעלי המניות בחברה ושל הנציבות האירופית, הממשלה תיקח 20% ממניות החברה והיא עתידה למכור אותן עד סוף 2023.

בתוך כך, חברת התעופה לטאם, הגדולה ביותר בדרום אמריקה, הכריזה על פשיטת רגל בשל אי יכולת לשלם חוב של 900 מיליון דולר. ענקית התעופה הפעילה קווים מישראל לארגנטינה, ברזיל צ'ילה ומדינות נוספות ביבשת, ולא ברור כעת מה יעלה בגורל ההזמנות שנעשו כבר.