בתוך יומיים: מניין המתים מקורונה בארה"ב הכפיל את עצמו

2,100 מקרי מוות נרשמו בארצות הברית עד כה ו-122 אלף בני אדם כבר נבדקו. הנשיא טראמפ: "אין צורך להטיל הסגר על ניו יורק - במקום זה, תצא אזהרת מסע חמורה לאזור"

זמן צפייה: 02:22

מגפת הקורונה: מניין המתים מקורונה בארצות הברית הכפיל הלילה (ראשון) את עצמו - והגיע ל-2,100 בני אדם. גם מספר הנדבקים זינק, ועד כה כ-122 אלף אזרחים אמריקנים נדבקו בווירוס הקורונה. בתוך כך, הנשיא דונלד טראמפ החליט שלא להטיל הסגר על ניו יורק למרות ששקל זאת יום קודם לכן.

הנשיא הודיע כי בקרוב תפורסם "אזהרת מסע חמורה" לניו יורק, מה שינסה למגר את התפשטות הווירוס באזור. מבקריו של טראמפ גינו מיד את רעיון ההסגר, וטענו כי דבר כזה "יגרום לכאוס באזור המשמש כמנוע כלכלי". מושל ניו יורק אמר כי "אם נתחיל להקיף בחומה אזורים במדינה זה יהיה מוזר, יביא לתוצאה הפוכה ויהיה אנטי-אמריקני ואנטי-חברתי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הסגר 5 כוכבים: כך מעבירות כוכבות "מעושרות" את ימי הקורונה

שלוש דיירות נוספות מהדיור המוגן "משען" בב"ש נדבקו בקורונה

מלאכים בימי קורונה: כך נשלחות תרומות האיברים בזמן הסגר מדיני

לאחר החלטתו של הנשיא, אכן פורסמה קריאה לאזרחי מדינות ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט שביקשה מהם להימנע מנסיעות שאינן חיוניות. האזהרה לא כללה עובדים בתחום הבריאות, לא את העובדים בשירותים הפיננסיים וגם לא את ספקי המזון, זאת משום שעבודות אלה נחשבות כחיוניות.

בשבת אמר טראמפ כי ארה"ב תדאג לייצר או להשיג בדרך אחרת 100 אלף מכונות הנשמה במאה הימים הקרובים. "אם יישאר עודף מכונות במדינה, נמסור אותן למדינות הנזקקות להן כמו איטליה, ספרד, בריטניה ואחרות", הודיע.

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס