ערב פתיחת שנת הלימודים: רוב המורים טרם התחסנו במנה השלישית

בקופ"ח מאוחדת מדווחים על 38% מהמורים בלבד שבחרו להתחסן במנה השלישית של החיסון, בקופ"ח כללית דווחו 35% ובקופות החולים מכבי ולאומית התחסנו רק כרבע מעובדי ההוראה

זמן צפייה: 01:16

על פי נתונים שנאספו מקופות החולים ופורסמו הערב (שלישי) ההיענות בקרב צוותי החינוך להתחסנות במנה השלישית של החיסון נגד קורונה הינה נמוכה. בקופת החולים מאוחדת מדווחים על 38% מהמורים בלבד שבחרו להתחסן במנה השלישית, בקופת החולים כללית דיווחו על 35%, בקופות החולים לאומית ומכבי דיווחו על כ-25% בלבד מצוותי ההוראה שבחרו להתחסן במנה השלישית.יש לציין כי צוותי ההוראה יכלו כבר החל מלפני כשבועיים להתחסן במנה השלישית ללא תלות בגילם.

עם זאת, החל מתחילת חודש אוגוסט הצטמצם מספר הישראלים שלא חוסנו כלל מ-1.09 מיליון ל-930 אלף ישראלים שטרם התחסנו במנה הראשונה של החיסון נגד קורונה. המגמה הזו קשורה, בין היתר, ברצונם של תלמידים, בעיקר בני נוער, להגיע מחוסנים לשנת הלימודים ולהימנע מבידודים ככל הניתן.

בתוך כך, קבינט הקורונה אישר אמש שורה של הנחיות חדשות וביניהן גם החלת התו הירוק על עובדי מערכות החינוך והבריאות. שר הבריאות ניצן הורוביץ, הדגיש במהלך ישיבת הקבינט את החשיבות להגביל התקהלויות המוניות כולל אירועי תרבות. שר החוץ יאיר לפיד ציין כי קיים הבדל בין סוגים שונים של התקהלויות וטען כי "אין דין חתונה המונית כדין תיאטרון גשר" והוסיף: "אין אדם אחד שנדבק בתיאטרון". השר לביטחון הפנים עמר בר לב הזהיר מפני הנסיעות ההמוניות לאומן שבאוקראינה במהלך חגי תשרי והסביר: "מוזר שאנחנו מתעלמים מהפצצה המתקתקת שקיימת של התקהלות הענק הצפוייה באומן".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-3108212025' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_k8b580px' duration='168']