החלו חיסוני הילדים; פרויקטור הקורונה: "מודאגים מהעלייה בתחלואה"

לאחר הגעת מנות החיסון נגד קורונה לבני 11-5, ההורים הגיעו עם ילדיהם לקופות החולים כדי לחסנם, ואלפי תורים נוספים הוזמנו. פרופ' זרקא: "זהו יום חג להורים שיוכלו להגן על ילדיהם"

זמן צפייה: 03:54

מבצע חיסוני הילדים בגילי 11-5 החל היום (שני) כאשר אלפי תורים הוזמנו בקופות החולים. פרויקטור הקורונה פרופסור סלמאן זרקא התייחס מוקדם יותר לעלייה בתחלואה ואמר: "אנחנו בהחלט מודאגים מהעלייה של מקדם ההדבקה, עוקבים ומנתחים את כל הנתונים כל הזמן".

עוד אמר זרקא: "אנחנו פותחים את מבצע חיסון הילדים, זהו יום חג להורים שיוכלו להגן על ילדיהם". בין הילדים הראשונים שהגיעו להתחסן הייתה גאלה קונסטנטה בת ה-11 מהרצליה. היא סיפרה כי "כל משפחתי התחסנה וחיכיתי שיגיע תורי. אני חושבת שזה חשוב כדי לשמור על המשפחה, על החברים, לסיים עם הבידודים ולטוס לחו"ל".

אמש המליצו מומחי הצוות לטיפול במגפות כי המרווח בין המנות אצל הילדים יהיה זהה למרווח אצל המבוגרים - שלושה שבועות בין חיסון לחיסון. בנוסף, המליץ הצט"מ על מנת דחף לבני 15-12 בחלוף שישה חודשים ממועד החיסון השני.

בתוך כך, לפי נתוני משרד הבריאות, 452 מואמתים חדשים התגלו אתמול מתוך 73 אלף נבדקים. יש 5,408 חולים פעילים כעת בישראל, מהם 131 במצב קשה ומתוכם 80 מונשמים. 8,176 בני אדם נפטרו מפרוץ המגפה. מקדם ההדבקה עומד על 1.04.