תוצאה תוך יממה: ישראל מקימה "מערך איתור קורונה" כמו בטאיוואן

פרסום ראשון: מטרת התוכנית שהוצגה למשרד הבריאות היא לאתר ולבודד 90% מהאזרחים שנחשפו לחולים, כאשר הבדיקות האפידימיולגיות ייעשו בעזרת אמצעים טכנולוגיים וחוקרים

זמן צפייה: 01:56

פרסום ראשון: תוכנית למניעת גל שני של התפרצות קורונה הוצגה היום (חמישי) למשרד הבריאות, ולפיה ישראל תקים "מערך איתור קורונה" כמו בטאיוואן ובקוריאה הדרומית, שמטרתו לאתר ולבודד 90% מהתושבים שנחשפו לחולים בנגיף, והתוכנית שצריכה למנוע מישראל להיכנס שוב להסגר. בראש התוכנית עומד תא"ל שפרש לאחרונה מחיל האוויר, והיא הוכנה בשיתוף מל"ל, שב"כ, מוסד ויחידות צבאיות של צה"ל.

על פי התוכנית, תוצאות בדיקות לקורונה יתקבלו בתוך 24 שעות, ובידוד של נדבקים יחל כבר יממה לאחר שהתגלו סימפטומים של המחלה. כמו כן, ייערכו מאות חקירות אפידימיולגיות ביום, שייעשו לא רק בעזרת איתור באמצעים טכנולוגיים, אלא גם בעזרת חוקרים. נוסף על כך יוקם מוקד טלפוני כללי למידע ולדיווח על נדבקים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הדרישה של בנט מנתניהו: תיקי הבריאות והתחבורה

מדונה חשפה: במהלך סבב ההופעות שלי בעולם – נדבקתי בקורונה

"שיסה בי את הכלב": נהג אוטובוס הותקף בירושלים • תיעוד

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי מספר מקרי המוות מקורונה בישראל עלה ל-240. מניין הנדבקים עלה ל-16,318 בני אדם, בהם החלימו עד כה 10,873. מתוך החולים הפעילים 83 הוגדרו במצב קשה, מתוכם 68 מונשמים, ו-56 מהחולים במצב בינוני. כמו כן, אתמול בוצעו 9,183 בדיקות.

בתוך כך, כחלק מגל ההקלות החדשות שנכנסות לתוקף, היום נפתחו הקניונים והשווקים - אחרי כמעט חודשיים שהיו סגורים לחלוטין למבקרים. הקניונים יפתחו תחת שורה של הגבלות; אדם אחד בממוצע בכל 20 מ"ר רבועים, הקניונים התחייבו למנות סדרנים שיספרו את הנכנסים כדי לאכוף את ההגבלה, חובה לעטות מסכות בתוך הקניון, עמדות אלכוג'ל יפוזרו בקניונים השונים. לא יהיו אפליקציות מעקב ואסור לאכול בתוך הקניון.

חדרי כושר יפתחו גם הם היום תחת לא מעט הגבלות, בהן מדידת חום בכניסה לחדר הכושר, הגבלת מספר המתאמנים שיכולים לשהות יחד, שמירת מרחק, חיטוי רציף של המכשירים וצוות המאמנים והמאמנות שיעטו מסכות ויקפידו שלא יהיה מגע פיזי. כל אלה הנחיות כלליות עדיין לא גובשה רשימה מפורטת ומחייבת.